Bebyggede areal???????

Jeg skal snart bygge carport og garage, og sad så og kiggede regler igennem, og har lige talt med ballerup kommune for at være sikker på jeg forstår reglerne, og nu læser jeg så noget andet på BBR.dk, er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig hvilken del der er rigtigt?

1. den flinke mand fra ballerup kommune siger, carport/garage kan være op til 35kvm uden at det trækker noget fra på max størrelsen på huset. hajn siger også at vores overdækkede terrasse tælles med i de 35kvm men inde på http://www.bbr.dk/arealvejledning/0/31 kan jeg læse det her.

6.4 Åben overdækning (overdækkede terrasser)

En overdækket terrasse er en åben overdækket konstruktion, herunder f.eks. også overdækkede indgangspartier og åbent vindfang.

Arealet registreres som en særskilt oplysning i BBR. På åbne sider måles efter tagfladen. Arealet af en overdækket terrasse medregnes ikke i det bebyggede areal. Såfremt terrassen lukkes, skal dette oplyses til BBR, hvorefter arealet vil blive registreret som udestue.

hvad er rigtigt og forkert her?

2. Ifølge byggereglementet må en grund  bebygges op til 30% medmindre der er en lokalplan som siger andet.

Vores lokalplan siger.
PLANOMRÅDE A:
7.1. Bebyggelsesprocenten for den enkelte ejendom til boligformål må ikke overstige 25. For
ejendomme til offentlige formål må bebyggelsesprocenten ikke overstige 40.

Det er jo næsten soleklart, eller er det, der står ikke "bebyggelsesprocenten må ikke overstige 25", der står Bebyggelsesprocenten for den enkelte ejendom TIL BOLIGFORMÅL må ikke overstige 25.

Kan det ikke tolkes, som om huset(boligen) må ikke overstige 25%, men grunden som sådan må godt bebygges op til 30% på byggereglementet siger, bare boligdelen af grunden max er 25%.??

Eller er det bare mig der er tosset, Jeg kan ikke rigtigt se andet formål med at skrive TIL BOLIGFORMÅL, inden i teksten, hvis det ikke er sådan noget lign. der menes..


Jeg skal snart bygge carport og garage, og sad så... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til mfrost

... det vil sige, at uanset, om der er tale om begrebet bebygget arealprocent (ekempelvis i vor lokalplan, hvor der er tale om udregning på nettoareal) eller bebyggesesprocent, hvor garage, udhuse m.fl. "ikke tæller med m.h.t. de første 50m2" 
- så medtages overdækninger altid, NÅR det samlede byggeri på matriklen overstiger 50 m2 ?

Jeg tror du skal se det på den måde, at det Mfrost skrev er korrekt for de overordnet regler, og skal læses først, lokalplanen kan så gå ind og sætte yderligere regler op.

At din overdækning ikke fremgår af BBR, betyder ikke den ikke at den ikke skal tælles med, det betyder den ikke har været oplyst at den er blevet bygget i sin tid, og derfor har den ikke været regnet med, der er masser af småskure og lign ting i folks haver som aldrig er blevet oplyst til kommunen, og derfor ikke regnet med.

Finn Børge: Du skal læse teksten i BR 18 der er overdækninger der ikke skal medregnes, ellers er det den samlede areal af garager skure m.m. der er over de 50 kvm der skal medregnes.
I visse tilfælde ved udstykninger fra før ca. 1975 må del af vejarealet medregnes. Ligeledes ved anden form for fællesareal.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis