Rislende vand til katte

Hej gør-det-selv-mænd.

Jeg har sat og søgt lidt herinde og fandt forumet yderst interessant. Jeg er normalt computer-nørd med stort N, men elsker også at lave små gadgets.

Jeg har i den senere tid tænkt en del over at lave så mine/vores katte kan få rislende vand(det skulle de efter sigende elske). Jeg har søgt lidt herinde og det virker umiddelbart ikke til at der har været en lignende forespørgsel (ret mig hvis jeg tager fejl).

Hvis i ikke helt er klar over hvad jeg mener, så tænker jeg noget i denne retning;
http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/182651
eller
http://www.zooplus.dk/shop/kat/katt...mat/261036
eller
http://www.zooplus.dk/shop/kat/katt...mat/182765

ja, jeg tror måske i forstår mig nu. Vandet skal dog ikke nedkøles, blot komme i berøring.
Jeg har absolut ingen ide om hvor jeg skal starte og slutte. Jeg har været ude i 2-liters flasker og noget haveslange, men det vil nok ikke fungere i praksis.

Nogen ideer?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu også et spørgsmål om dine katte vil drikke af sådan et larmende apparat,
 tænk på at dens hørelse er mindst 8-10 gange bedre end din.
Jeg har selv haft kat for mange år siden, hans store julenummer var at stå med hovedet under det rindende vand, og så slikke det der om forbi mundvigene  Skøre kat Når jeg gav ham rå fiskefilé skulle fisken lige slås ihjel først, så blev den klasket op ad mine vægge.
Umiddelbart lader de ikke til at være forskræmte af høje lyde men tanken var om man kunne gøre det simpelt, altså uden en larmende pumpe. Ved i bund og grund ikke hvad jeg havde forestillet mig eller hvordan, men jeg mener at min far engang havde lavet noget lignende til hans fiskedam. Måske husker jeg helt forkert

Det rindende vand, var det hjemmelavet ? i såfald, hvordan? ja, det er jo det dejlige - og negative med katte, de har så stor personlighed.. som man ikke har en chance for at ændre på herhjemme pjaskes gerne vand ud med poten hvorefter der drikkes af poten.
Det er ikke noget, som ville interessere min sære kat.
Jeg kan hælde frisk vand op i den nyvaskede drikkeskål, uden at det overhovedet interesserer dyret. Når den går ud, kan den finde på at gå direkte ud til en vandpyt med alger og skidt i, og drikke lystigt af det????????
Den finder også mus og andet kryb meget lækre, så vi skal nok ikke drage for mange sammenligninger med, hvad vi selv finder tiltalende.
Katte lever helt deres eget liv!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det skyldes nok at hunde og katte har et ensym i deres spyt der er meget bacterie dræbende. Nu har jeg jo Tiggie, min lille dansk svenske gård hund, den nakker musene og lader dem ligge til de er godt tørre, hvor hun så med stor fornøjelse gnasker dem i sig. Hvis ikke jeg har nået og fjerne kadaveret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis