Fugthed i træ? thepartyman 9 7280 22-02-2013 15:34 Hvor meget fugtighed må der være i træ, når man skal fyre med det... 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 23-02-2013 20:40 Det er jeg i tvivl om da fugtigheds måleren jo måler lidt under overfladen. Hvis det er selvskovet træ, skal det som minimum ligge to år før det kan bruges.
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 23-02-2013 22:01 Du kunne tage et lille stykke brænde og veje det inden du tørrer det i f.eks en microovn eller ved brænde/olie-fyrret og veje igen og derved finde ud af hvor vådt det er. I stedet for at investere i fugtighedsmåler. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Besky 17 0 10-03-2013 21:38 Nu må i undskylde at jeg lige bruger denne tråd, men tror i kan være mig behjælpelig - ellers vil jeg med glæde lave en ny tråd, tror bare ikke der er brug for det. Jeg skal have købt noget brænde, men jeg vil faktisk prøve at købe det over nettet. Dette er både for at spare tid og penge - er det noget i har prøvet at købe over nettet før? Jeg søgte lidt, og fandt denne her side: brænde. Er det en i kender, eller er der andre der er bedre? Håber på svar! :-) Mvh Laver man det selv, bliver man også mere glad for det!
Håndværkeren 20251 10-03-2013 22:38 Jeg kender ikke omtalte side, men vil mene du skal kigge noget mere efter andre mulighedder, for deres priser er godt nok lige i overkanten !