Indvendige gear fryser fast?

Ja.

Er der noget bestemt olie man skal bruge til gearnavet osv. for jeg er træt at at lortet fryser fast.
Hvilken olie skal jeg komme ind i selve gearskifterboksen?

Har prøvet med hobbyolie i begge, men det fryser fast :/
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit problem er nok snarere at der sidder meget vand / fugt der inde, før den fjernet kan du smørre lige så tosset du vil, det hjælper ikke.
Jeg ville tage Cyklen ind og skille så meget ad som jeg kan, og tørre navet med en føntørre, og så vil jeg smørre med fedt.
Hvad er det for noget fedt jeg skal smørre med? Det lyder meget rigtigt, og jeg er i tvivl om, hvorvidt det er kablet og ikke bare geanavet.

Problemet er bare, at jeg faktisk har renset gearnavet med fælgerens osv. men den bliver ved med at sidde fast i kulden.
Hej

Je__ns har sandsynligvis ret. Det er normalt kablerne og ikke selve navet, der fryser.

MVH Leo

Ok. tak. men hvordan får man det ind i kablet?
Med besvær...

Problemet kan nemt være at dine kabler er gamle og den sorte plast er revnet, så der kan komme masser af vand ind. Hvis du ikke vil skille det hele ad har du ikke andre muligheder end at smøre på inderkablet hvor det går ind i yderkablet og så ellers skifte gear en masse gange. Derved får du trukket lidt smørelse med ind.

MVH Leo

Leo: Hvad med en varmepistol?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis