Fugt i pudslag på skillevæg

Hej.

Jeg har erfaret at der trækker fugt op i pudslaget på mine skillevægge i mit etplans-hus.
Jeg har fjernet gulvet i entréen og kan se at væggene er pudset helt ned til terrændækket, som er fugtigt.
Huset er fra 1956 og mit spørgsmål går på, om det dengang var alm. byggeskik at pudse skillevægge
helt ned til terrændækket. Skillevæggene er nogle steder af koks og andre steder mursten. Ved murstensvæggene
er der murpap ml. første og anden sten - men pudslaget går helt ned. På koksvæggene ser det ud som om
væggen står direkte på terrændækket uden fugtspærre. Det har resulteret i, at skruerne i fodpanelerne er rustet helt over 
på bare 4 år. 

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Tobias Laursen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Er det et vandlidende område, dit hus ligger i? Altså om der er høj grundvandsstand.
Falder noget af det omgivende terræn hen imod dit hus?
Prøv at lægge et stykke plastic direkte på klaplaget, der hvor du har pillet gulvet op, og se, om der bliver fugtigt under plasticen.

Med venlig hilsen
ktm

 

At pudse vægge ved AT UNDLADE at afslutte pudslaget ved murpappen er vist temmelig almindeligt.
Men at det er en sjuskefejl har man nok osse vidst lige siden 50-erne. (Det er jo bare murearbejde! :o))

Der blev ikke lavet mange terrændæk i 50-erne. Og måden man ofte udførte dem på er hvad man i dag må betegne som fuldstændig forfejlede.

Kan det måske tænkes at du har en krybekælder og at dit "terrændæk" måske blot er et klaplag?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis