1. sal på gasbeton (koster det virkelig 1,5 mio?)

Hej
Jeg har et gasbetonhus fra 1972, hvor vi godt kunne bruge noget mere plads. Egentlig havde vi tænkt på tilbygning, men der ikke lige noget der virker oplagt, så derfor har vi set lidt på muligheder for at bygge en første sal på. 
Jeg spurgte i forbindelse med andet tilbud, hvad det ca. ville koste at lave første sal og han mente det kostede 1,5 mio. 
Jeg synes det lyder af meget når jeg hører hvad andre har fået lavet lignende til og ligeledes det jeg læser herinde ser også billigere ud. Murerne er ikke stærke nok til at bære, så der skal lægges en bjælke ind, der støtte på jernstolper der sættes fast på fundamentet, så vidt jeg ved. 
Huset er 145 i grundplan. Vi har ikke brug for lige så mange m2 på første sal, så vi har tænkt at lave en del af overetagen til en tagterrasse og noget skal gå helt til kip, så det vil sige de sidste, lad os sige 5 meter, i den ene ende skal bruges til denne terrasse og den del i enden der ikke er terrasse skal gå op i kip. Der skal bare være et par værelser og en stue på første sal, så det er altså ikke noget med badeværelser.
Jeg er på ingen måde "lav-det-selv" mand, så det bliver håndværkere der skal gøre det meste. Dog har jeg familie, der sagtens kan lave noget.
Så det jeg ønsker lidt input til er hvad i mener det vil koste, rundt regnet.
Er der nu en helt masse oplysninger jeg har glemt som i burde have?

Mvh
Jesper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den pris du har fået svarer til ca. 10.000 kr./m2
Og det lyder måske lidt i overkanten i dit område særligt når der ikke skal være dyre rum!

Men det helt afgørende er jo at murene ikke kan bære. Og en enkelt bjælke og et par stolper gør det næppe!
Du bliver nødt til at finde ud af hvad det koster at forstærke konstruktionen, osse mht. vindstabilitet f.eks.
Jeg har haft en ingeniør til at regne på det. Han siger en stolpe i hver endevæg og så en til to stolper inde i huset. Han gav ikke pris på hvad det ville koste, men jeg har læst andet steds at det koster 60-80.000 at lave dette nummer.
OK.

Nu fremgår det at huse som dit, i Skive, handles til et sted mellem 3.500 og 10.000 kr. Pr. m2.

Så det indikerer jo at 100 m2 høj-over hos dig næppe bør koste mere end 5.000 kr./m2. 50 m2 terrasse måske det halve pr. m2!
Ja, det lyder godt nok dyrt.

Jeg ville hente et tilbud andet sted fra også.

Den pris er sikkert 500-700.000,- for høj.
Jeg har fået bygget høj over for 850.000 men står så også for alt det indvendige finish (badeværelser, trægulve + plader, lofter, skillevægge, dør osv.). En af de store poster var dog 10 Velux-vinduer med elektrisk åbning, så direkte sammenligneligt er det nok ikke.

I den forbindelse hentede jeg 4 tilbud hjem der spændte mellem 850.000 og 1.250.000

Så at en eller anden ser på dit hus og med en finger i luften siger 1,5 mill skal du ikke tage så tungt.
Annonce
Hornslet så vidt jeg husker! :o)

Tør du afsløre hvor mange boligkvadratmeter du får for pengene? :o)
Skrevet af pilehave på 22 feb 2013 21:43
Jeg har fået bygget høj over for 850.000 men står så også for alt det indvendige finish (badeværelser, trægulve + plader, lofter, skillevægge, dør osv.). En af de store poster var dog 10 Velux-vinduer med elektrisk åbning, så direkte sammenligneligt er det nok ikke.


Ja, at smide en 1.sal på huset kan prismæssigt godt svinge meget,  og derfor normalt ikke sammenlignelig fra et hus til andet, både fordi der i nogle tilfælde skal laves forskellige tiltag for stabilitet og bæring, men også fordi de fleste vælger forskellige løsninger og materialer.
Som du selv skriver så koster 10 x integra velux vinduer også en del, så flytter jo meget m2 prisen på sådan en ny 1.sal.


Ca 65, men det er også fordi vi laver loft til kip i stuen, vi kunne meget billigt have fået ca 25 m2 mere ved at lave værelse i stedet.

Hej, hvordan gik det så?  ? Står  med  et 73 gasbeton hus, 24cm og ønsker bolige I tag og tegl (nu fladtag)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis