Væghængt toilet i skunkrum

Jeg mangler tryghed
Vi er ved at renovere badeværelse på 1. sal i vores villa. I stedet for at sætte det nye væghængte toilet op på skunkvæggen som planlagt foreslår min vvsmand at skære ud i skunkvæggen (letbeton) og så rykke selve stativ/cisternen ud i skunken. Således får vi altså en pæn plan væg med kun toiletskålen synlig. Men men men.... Skunken er jo begrænset isoleret (hus fra 1932). Jeg er sgi bange for at vandet fryser om vinteren og ødelægger toilettet. Selve cisternen kan naturligvis pakkes godt ind i isolering, men er det nok?? Det bliver jo hurtigt nogle dyre lærepenge - omvendt kan jeg da godt se at resultatet kan blive meget lækkert.
Hvad synes i?
Venlig hilsen
Kenneth

Kenneth
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er da lavet før uden problemer, du kan jo lave en isoleret kasse ude i skunken den kan stå i, så er det problem fikset.
Husk at sørge for fornuftig adgang til cisternen. Den kan udmærket godt drille og kræve reparation m.m.

Med venlig hilsen
ktm

 


jeg har et væghængt toilet fra geberit. Min vvsér anbefalede netop dette, fordi man kan reparerer og servicere det via hullet under betjenings klappen


Man kan lære alt, hvis man gider!
Jeg har købt en Grohe cisterne. Det skal evt serviceres gennem fronten, så det er ikke et problem. Det er mere om skidtet fryser til is. Jeg kan selvfølgelig pakke det ind i 200mm isolering og håbe at det ikke laver vrøvl... Jeg går amok hvis det hele skal ned, ud og forfra pga frost :@

Kenneth
Hvis du ligger 200 mm isolering omkring tvivler jeg stærkt på det fryser... Medmindre det bliver minus 50 grader...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis