Forsænket bruseniche og gulvgips

Er ved at lave et lille badeværelse på 1. salen og vil i den forbindelse lave gulvet af gulvgips med gulvvarme under(bruger løsningen fra Koludas side ).

Og havde tænkt på et nedsænket bruseniche med ensidigt fald imod et unidrain vægrende, så den er undersænket i forhold til resten af gulvet.
Mit spg er så hvordan man laver den nedsænkede bruseniche?

Regnede med et område, fuldt understøttet på alle leder således, at max afstand med strøer (i mit tilfælde med gf25 på 60cm) ikke er overskredet.

Hvordan laver man så vandtætningen af overgangen mellem den nedsænkede bruseniche og resten af gulvet?

Den er jeg mere i tvivl om?

Eller skal jeg lave gulvet som en stor flade og så primært opbygge faldet i brusenichen og så bruge noget selvnivellerende spartelmasse til at hæve resten af gulvet?

Venter med spænding på jeres svar

Mvh

Thomas

Mvh
Thomas
Er ved at lave et lille badeværelse på 1. salen og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For at have nogen praktisk effekt ude i rummet skal faldet være forholdsvis kraftigt. Gulvet i min bruseniche er stadig våd selv med 3% fald. Det virker kun til at sikre vandet ikke løber ud i rummet.

Fald mod afløb i rummet kan måske medvirke til at undgå modfald og lunker. Men med mindre der hældes vand ud på gulvet vil jeg tro det er gulvvarmen (og udluftninger) der har størst effekt mht til at aftøre gulvarealet i rummet.

 

Hej igen

Har fået lagt pladerne, dog er det hverken skruet eller limet.

Men har lige et spørgsmål som jeg håber I kan være behjælpelig med. I forhold til vådrumssikringen af de 2 forskellige niveauer, er der et knæk, hvor overgangen fra unidrain til gulvgips er. Udførelse af vådrumssikring vil det være at have en "strimmel ved unidrain, som bliver overlappet af et nyt stykke, hvor overgangen til gulvgips er?





Mvh
Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jep, det er korrekt, det skal forstærkes med strimler og vådrumssikring.
Tak for hurtigt svar, så kan jeg arbejde videre igen. :-)

Mvh
Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også