Hvad fylder jord?

Jeg påtænker at grave vores trampolin ned som er firkantet 5x3 m, da vores have ikke er stor.
jeg forventer at leje en minigraver, men mit spørgsmål går på udregning af hvor meget jorden fylder hvis den fordeles i haven som i forvejen ikke er helt lige.
Er kommet frem til at der skal graves et hul på 5 x 3 x 0,8 m og hvad fylder jorden i cm hvis den fordeles på 80 kvm? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
5x3x0.8:80=0,15 m eller 15 cm pr. Kvm.
Tak, jeg var ikke til den matematik time :-)
Hvad kan man forvente kan bruges til fordeling, ja jeg ved jo næste at det er svært at svare på, da det jo kommer an jordforhold som vel er meget forskellige i landsdele.
(Roskilde)
Du skal nok ikke forvente, at alt jorden er velegnet, nok kun de øverste 30 cm ca.

Ellers skal du fjerne overjorden, fra en del af haven, opfylde og ligge overjorden på igen.

Men det er nok mere realistisk, at bruge de første ca 30 cm, og så leje en motorbøre, og køre resten i en container.
(hvis containeren ikke kan komme tæt nok på, så du kan læsse den direkte)

Men du kan jo lige prøve at grave et lille hul, så kan du jo hurtig se hvordan jorden er.


Alternativt kan du jo nøjes med at grave trampolinen 40 -50 cm ned, og så lave en skråning, af det opgravede jord.
Hej
Når du har løst problemet med jorden,
kan du jo spekulere på hvad du gør med vandet i hullet
Måske kan du lave en kombineret svømmepøl/trampolin.
MVH.Lotte
Undskyld,jeg kunne slet ikke lade være.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis