dispensation af byggereglement

Vi vil gerne tilføje endnu en kvist på vores dejlige hus. Der er allerede en kvist i forvejen på samme tagflade, som vi ønsker den nye kvist skal være på. Vi vil derfor gerne bibeholde et harmonisk udtryk af huset ved at, den nye kvist ligner den gamle.

Jeg har vedhæftet et billede:
 

Fordi vi udvider beobelsesarealet (1-2 m2) skal vi søge byggetilladelse. Det betyder, at vi skal overholde BR10. Jeg har googlet lidt, for at undersøge isolerings kravene. Jeg har fundet frem til følgende :  

Tag/loft = 350mm
Flunker = 200mm

Problemet er, at hvis vi skal overholde de 350mm, og den nye kvist stadigvæk skal ligne den gamle, som kun har 100 mm isolering i toppen. Jamen så mister vi 20 cm i "loftshøjde" i kvisten, hvilket vil fjerne muligheden, for at kunne stå oprejst

Inden vi begynder at søge dispensation og byggetilladelse, har I så en idé om, vi overhovedet har en chance for dispensation. 

Jeg er klar over, at det selvfølgelig kan variere fra kommune til kommune. Og I selvfølgelig ikke kan give et korrekt svar. Men det kunne være rart med en bedre mavefornemmelse inden vi kaster os over opgaverne med byggetilladelse og dispensation

Man kan lære alt, hvis man gider!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok ikke så meget andet at gøre end at forsøge.

Du kontakte forvaltningen og bede om du må vise dem billedet. For at "ventilere" ideen kan man sige.

Hvis der ikke gør sig andre forhold gældende som for høj bebyggelsesprocent, indbliksgener for naboer osv. Så skulle det vel være gode muligheder skulle man mene.

Men sørg nu for at BBR-registret er fuldt opdateret!

Hvad vil du gøre hvis du ikke får dispensation?
Hvis vi ikke får dispensation har vi overvejet, at ændre den eksisterende kvist til også at overholde de 350 mm. Det vil kræve at taget / toppen løftes / ændres. Hvilket vil gøre, at begge kviste igen er ens. Jeg vil dog helst undgå dette, da det vil fordyre projektet en del

Hvis det bliver for dyrt ender vi nok med et ovenlys vindue

Man kan lære alt, hvis man gider!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis