Håndklædetørrer eller ej

Vi er i gang med at lave et nyt badeværelse på 4,3 meter x 2 meter og skal i den forbindelse overveje om vi vil have en håndklædetørrer op. Der bliver gravet ud således der lægges 300mm isolering og ny gulvvarme og desuden ændres alle rør i gulv og vægge, så der er rig mulighed for at gøre det optimale i forhold til fremtidig brug af badeværelset og salgbarhed. Jeg er bare i tvivl om håndklædetørrer overhovedet er en god ide? Giver det mening hvis man har gulvvarme f.eks.? Og hvad med den typiske køber: Er de rablende ligeglade, eller betyder det noget?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må være en bekvemmelighed, handle om komfort!
Hva' koster sådan en fætter?

Jeg satte selv el. stik af til en for 20 år siden, men at aldrig fået mig taget sammen til at montere en HW-er.

Stangen for bruseforhænget vi4rker næsten li'så godt! .o)
Hej.
Jeg mener, at når det er den store omgang, der køres af, er det med at få så meget comfort som muligt ud af det, og her tror jeg en håndklædetørrer bliver et plus. Hvis håndklæderne hænger på en stang kan varmen i rummet godt følge med til at tørre dem
hvis der er udsugning/udluftning. Vi har selv gulvvarme og 23 - 24 grader og det går da uden en tørrer.



mvh

 varmetossen

Hvis vi køber en billig variant koster den nok 1500 kr. .. I den dyre ende hedder der 4500-5000 .. Og så kommer der jo lige tilslutningen, som skal mures inde i væggen. Så realistisk set snakker vi jo nok 2500-6000 kr.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
For 4-5 år siden moderniserede vi også badeværelse....
Der kan jo siges meget - men her er tre ting jeg vil anbefale....

1.
Jeg ville helt sikkert installere en håndklædetørrer, men jeg ville også anbringe den så man naturligt bruger det øverste håndklæde i forbindelse med håndvask.
Det er lækkert at der altid er et tørt og lunt håndklæde klar ved vasken.

2.
Før jeg moderniserede badeværelse blev varmt- og koldt brugsvand fremført i små kobberrør og vi ventede kun nogle få øjeblikke på det varme vand selv om badeværelse og varmeunit er i hver sin ende af huset.
Men de nye større rør bevirkede, at det varme vand lod vente på sig - det vand der stod i rørerne skulle jo ud først. Det levede vi med et par år, indtil jeg installerede denne fætter som jeg varmt kan anbefale:
http://www.starvvs.dk/shop/metromini-4-el-gennemstroemningsvandvarmer-38605p.html
Nu har vi varmt vand til håndvask øjeblikkeligt og den bruger kun energi (strøm) når vandet løber i modsætning til de installationer med cirkulation (og større vandvarmere). Det eneste jeg er ked af er, at jeg ikke kom på ideen for længe siden.

3.
Adskillelsen mellem brusekabine og resten af badeværelse blev ændret fra noget murværk til en glasplade der blev lavet 30-40cm længere end muren var.
Så kunne vi undgå at lave dør ind til kabinen som altså "kun" består af en stor hærdet glasplade fra gulv til loft.
Utrolig nem rengøring - ingen hjørner og kanter til skidt og snavs.

Du kan i øvright se et par billeder her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/47852/afpg/2
Dato: 21 jan 2008


~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Jeg ville gøre som en kammerat har gjort.
Han har ladet gulvvarmeslangernes varmeste ende slå et slag op ad væggen, så den nederste halve meter under håndklædestangen og -krogene er varmet op. Det virker glimrende, skæmmer ikke lokalet med en stor grim omgang bukkede vandrør og er billig i installation.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Netop.
Hvad betyder 5.000 kr. mere eller mindre på et sådant projekt! :o)(
Skrevet af Buch på 17 feb 2013 21:57
For 4-5 år siden moderniserede vi også badeværelse....
Der kan jo siges meget - men her er tre ting jeg vil anbefale....

1.
Jeg ville helt sikkert installere en håndklædetørrer, men jeg ville også anbringe den så man naturligt bruger det øverste håndklæde i forbindelse med håndvask.
Det er lækkert at der altid er et tørt og lunt håndklæde klar ved vasken.

2.
Før jeg moderniserede badeværelse blev varmt- og koldt brugsvand fremført i små kobberrør og vi ventede kun nogle få øjeblikke på det varme vand selv om badeværelse og varmeunit er i hver sin ende af huset.
Men de nye større rør bevirkede, at det varme vand lod vente på sig - det vand der stod i rørerne skulle jo ud først. Det levede vi med et par år, indtil jeg installerede denne fætter som jeg varmt kan anbefale:
http://www.starvvs.dk/shop/metromini-4-el-gennemstroemningsvandvarmer-38605p.html
Nu har vi varmt vand til håndvask øjeblikkeligt og den bruger kun energi (strøm) når vandet løber i modsætning til de installationer med cirkulation (og større vandvarmere). Det eneste jeg er ked af er, at jeg ikke kom på ideen for længe siden.

3.
Adskillelsen mellem brusekabine og resten af badeværelse blev ændret fra noget murværk til en glasplade der blev lavet 30-40cm længere end muren var.
Så kunne vi undgå at lave dør ind til kabinen som altså "kun" består af en stor hærdet glasplade fra gulv til loft.
Utrolig nem rengøring - ingen hjørner og kanter til skidt og snavs.

Du kan i øvright se et par billeder her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/47852/afpg/2
Dato: 21 jan 2008


~ Buch
Det er en ret pæn håndklædetørrer du har købt kan jeg se. Hvilket er produkt er det? Og hvad gav du for den?


Mvh.
Michael Lind Mortensen
Det er en ret pæn håndklædetørrer du har købt kan jeg se. Hvilket er produkt er det? Og hvad gav du for den?


Jeg er ret sikker på at jeg købte den i XL-Byg og prisen var meget rimelig, jeg tror jeg gav 6-700 kr for den.
Den måler 100 x 50 cm og er i krom.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hvis du vælger en elektrisk håndklædetørre, så tjek lige den el forbrug, visse modeller er nogle værre strømslugere, er er dyre i drift.
Billigst ville nok være at få en, der er tilsluttet det vandbårne varmesystem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis