Fugebagstop til afløb

Jeg er netop i gang med at skifte den elastiske fuge omkring et gulvafløb, Jeg har fjernet alt det gamle, afrenset og gjort klar. Nu skal jeg bare lave en form for bagstop, sætte afdækningstape og fuge med vådrumssillikone. 

Jeg har dog et spørgsmål til hvilken bagstop jeg skal vælge. I den lokale XL-byg spurgte jeg om det og fik her at vide at man typisk bruger en form for fugetape når det er gulvafløb, således bunden får sådan en gang tape hele vejen rundt, således fugen kun hæfter i siderne og ikke i bunden. Mit problem er så nu, at tapen er for bred til fugen i gulvet og jeg mindes ikke man kunne købe flere forskellige størrelser. Hvordan håndterer man det? Skal jeg kunne købe noget tape der er mindre, eller kan jeg bare bruge en murersnor i stedet ligesom man ville gøre andre steder?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan næsten bruge hvad som helst, så længe den sørger for den ikke hæfter på alle 3 flader, sliptapen kan dog også skæres mindre hvis man vil det.
Skarp hobbykniv eller en saks...
Men skærer du det så imens det er på rullen, eller når du har taget det af? Efter det er taget af har jeg nemlig meget svært ved at håndtere det synes jeg umiddelbart.. Det er i forvejen ret tyndt og klistrer alligevel rimelig godt.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Al begyndelse er svær. .o)

Næste gang drysser du lidt tørt sand ned i bunden. Eller klipper en strimmel af en almindelig plastpose.
Det skal bare være noget der ikke har nogen tykkelse eller ikke rådner eller så'rn! .o)
Ja, sittings bull ide med sandet er faktisk en rigtig god ide...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis