Problem med LK Touch 180 LR efter strømafbrydelse

Hejsa,

Ny på dette forum, så håber ikke dette er et dumt spørgsmål.

Efter strømafbrydelse i hele vores område kan vi ikke længere få en lampe tilsluttet ovennævnte lysdæmper-kontakt til at virke.

Ved normalt tryk (for at tænde) blinker lampen/pæren i ½ sekund for derefter at gå ud.

Har tidligere haft dette problem, da de pærer vi benyttede ikke kunne håndtere dæmper-funktionen.

Men lyset virkede fredag aften, lørdag formiddag efter strømafbrydelsen virker den ikke. Vi har en anden lampe tilknyttet identisk lysdæmper. Her har vi ikke problemet.

Håber der er nogle som har et godt bud på en løsning.

M.v.h.
Henrik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en finsikring i den. Lyder dog lidt underligt, hvis det skulle være sikringen, når lampen blinker.
Men du kan jo prøve at skifte den - evt. kan du prøve med den fra den anden dæmper.
Jeg har lidt af det samme problem med en sådan lysdæmper, efter et tordenvejr der lagde hele området sort.
Min kan tænde, men slukker så efter få sekunder. Skruer jeg lidt ned for dæmperen, når jeg tænder, kan den holde lidt længere...

Jeg har ikke fået taget mig sammen til at kikke på det, da det er nede i kælderen, og en lampe der ikke bruges ret tit.
Jeg tror dog at dæmperen er på vej til de evige dæmpermarker 

Og velkommen til i øvrigt



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik

Det kunne godt lyde som en defekt dæmper. Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men det burde ikke være finsikringen som sidder i dæmperen. Ring til den lokale elektriker.

Jeg har uddannelse som Elektriker, med speciale i Installations Teknik.
Jeg er på vej til at sælge elartikler.

Artikel omkring hp blækpatroner.
Har du overvejet at købe gardiner her?
Hej alle sammen,

Tak for de gode svar.

Jeg har bestilt en elektriker, så nu må vi se hvad der sker. Opdatering vil følge.

M.v.h.
Henrik
Hej

Kan se at det noget siden at du skrev dette. Fandt du en løsning?

Har samme problem med en dæmper.

Mvh. John

JohnP
Annonce
Hej John,

Ja, en langt bedre pære var løsningen. En særlig pære, der kunne klare forholdene fremfor en almindelig en.

Ikke særligt videnskabligt og en elektriker skulle der til før løsningen var fundet 😄

Mvh
Henrik

Velkommen til L D S

Der findes ingen dumme spørgsmål, ingen kan vide alt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis