"Grav til nedsænkning af bil"

Hej

Jeg går med en åndssvags tanke.

Jeg har en gammel veteranbil, en Bobbel

Her om vinteren står den jo bare i garagen, da den jo kun kører om sommeren

Jeg har to garager, ved siden af hinanden, men der er en væg imellem.

På et tidspunkt vil jeg have de to garager bygget sammen, så det bliver et stort rum.

I den forbindelse har jeg tænkt på om det kan lade sig gøre, at lave en stor "grav" hvor man kan sænke bilen ned i.

Jeg tænker på at grave en et-søjlet lift ned, og så lave en "ramme" bilen kunne stå på.

Nogle der tror det kan lade sig gøre?

Nogle der har hørt om lignende projekter?

Lars
Hej Jeg går med en åndssvags tanke. Jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo det der andre steder kaldes en parkeringskælder...
Blot vil du bruge en lift som elevator.....

Når det er sagt tror jeg også der kan være noget at tænke over...
Nemlig fugt! Dels er der jo ofte svedige væge i en uopvarmet kælder og hvad med den sne, sjap osv du bringer ind med bilen der holder ovenpå i vinter halvåret!!
Plus en grundvandsstigning vil kunne lave ret betydelige skader!

Overvej om ikke det var lettere og bedre at hæve din bil....
Jeg har da set en garage med biler i to lag.. den alm bil i gadeplan og en MG A på liften... Den hang godt og tørt oppe under loftet og havde den fordel at den jo ikke er så høj.. så den krævede ikke nogen vild lofthøjde for at man kunne parkere under den...

Og ja det er jo en englænder.. så den var i god stang og renoveret bedre end ny.. ellers havde den jo dryppet olie.....

MVH Njord

MVH Njord
Min søn har oplevet oversvømmelse, men jeg fik reddet situationen med en kraftig dykpumpe, som jeg racede afsted med en mørk og meget regnfuld nat, 100 km!
Nu har han selv en sådan pumpe, og ikke mindst adgang til at kunne komme ned i kælderen og tilslutte pumpen.
Lige som Njord, har jeg sommerbilen hængende på en 2-søjlet lift, så jeg kan få en anden ind under. Men det kræver jo lidt mere end alm loftshøjde.

Med venlig hilsen
ktm

 

mht. dykpumpen/vand fås de jo med flydekontakt, så en fordybning i gulvet og i med pumpen, så skulle man være rimeligt sikret på den front.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis