Hvilke Cafelatte eller andet med pads og kapsler

Jeg sidder tit og kigger på alle de "nye" vidundermaskiner der er til kaffebrygning.

Lige fra pro maskiner til mange tusinde kr. til de "billige" med kapsler og pads.

Hvis man skal finde en billig, men god maskine der bruger kapsler eller puder...

Og som ikke mindst smager godt og er til at betale, har du så nogle erfaringer jeg kan dragenytte af.??


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg sidder tit og kigger på alle de "nye... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Må hellere tilføje, at jeg har smagt mange af disse før jeg valgte nespresso maskinen.
Mit valg lå mellem dolce gusto og nespresso, da de har flest varianter. Dolce gusto, kan også lave kakao og te, hvis man er til det. Omvendt skal den bruge en pude med mælk til en kaffelatte, hvilket så er pulvermælk.
Nu er jeg mest til kaffe og konen latter, så valgte istedet en nespresso U & aeroccino 3 maskine istedet, da den bruger nespresso kapsler og her er et kæmpe udvalg, og der følger en mælkeskummer med, og så opfyldte den begge vores behov.
Jeg mener den kostede 1600med 300i cashback til kapsler. Så forhandlede jeg 200kr i rabat hos elgiganten så blev til ca 1100 hvis man vil se det sådan. Der er også modeller som selv kan tilføre den rette mængde mælk ift hvad der er tiltænkt, men konen ville hellere den manuelle, så hun selv kunne hælde det i hun ville.
Så her var lidt til dit oprindelige spørgsmål. :-)
har du prøvet at varme et stort glas mælk i mikroovnen og tilsætte et par teskefulde nescafé - bruger metoden hver morgen. Jeg har fået megen café latte rundt omkring som smager værre - ved godt at der er mange følelser forbundet med kaffebrygning- men som nødløsning er det nu udmærket.
Lidt det samme her, gug
Jeg har et tykvægget glaskrus, som ingen andre end jeg må bruge, som jeg sætter i microovnen, med ½ dl. mælk i, på fuld skrald i 36 sekunder.
Til gengæld hælder jeg så friskbrygget stempelkaffe, fra en termostempelkande, i kruset.
På den måde lykkes det mig at få et krus VARM kaffe med mælk. Om det så er latte eller hvad, betyder så mindre for mig!! .D

Kaffe er en meget alvorlig sag!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er den heldig ejer af dolce gusto, tror nok det er det den hedder, kan helt klart ikke anbefales. kaffen er kold efter 30 sekunder. Men ellers har de et stort udvalg af forskellige kaffekapsler, dyre er kapslerne også. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også