Fod-liste/panel mareridt...

Hej LDS.

Så er jeg endnu engang nødtvunget til lidt hjælp. Projekterne begynder at lykkedes herhjemme. Men er nu nået til at montere fodpaneler. Fruen kunne ikke leve med andet end Almue-MDF fodlister med foile. Hjørne samlingerne klares ok fint med kap-geringssaven. Men hvad gør man pænest når de skal samles midt på en langside? Jeg har forsøgt med 45grader, men jeg synes sku ikke det bliver ret pænt. Skal man støde det op til hinanden, eller hvad bliver pænest? Er det mest normale 45grader eller lige samlinger midt på væggen?

Tak.

Klaus

Huset købt - renovering påbegyndt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mest almindelige er 45 grader ja, det giver en større limflade, samt mulighed for at låse dem fast til hinanden med dykkere, samt rette dem til hvis underlaget svinger lidt.

Synes bare "revnen" bliver stor. Lidt svært at forklare. Især i toppen hvor almuen er, synes ikke det støder helt sammen. Skal det bare spartles og pletmales eller hvad gør man pænest...

Huset købt - renovering påbegyndt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er nok din sav der tillader en hvis tolerance! Du bruger en tyk montagelim i samlingen i en mængde så limen flyder ud når du trykker enderne sammen og på den måde lukker hvis der er en lille revne. Husk at fjerne overskydende lim.

Elektronikteknikeren
Ja, det er så kapsaven som ikke saver helt i vinkel.
Det ville jeg fikse med lidt spartel eller letvægt filler efterfølgende.
acrylspartelmasse og sandpapir er din ven

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også