Symaskine: Eva 2418 - Hjælp!

Hej derude! 
Jeg er blevet helt grøn i at bruge en symaskine, især min egen, og da brugsanvisningen
er væk, kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg spoler min undertråd...
Det eneste jeg stadig kan huske er, at den tomme spole skal sættes ned over en metal-
dims oppe på toppen af selve symaskinen. Ved siden af er der en lille "stopper" af plastik
som sørger for den ikke "overspoler".
Men hvordan jeg får det hele til at ske - ANER jeg ikke.

(symaskine: Eva 2418)
 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha ! så er det nok længe siden du sidst har haft fat i den maskine.
Du skal udkoble selve drevet i maskinen så det kun er svinghjulet der drejer rundt, der sidder sansynligvis en større rund knap for enden af dit svinghjul, det skal du dreje modsat kørsels retningen meden du holder svinghjulet fast med den anden hånd. Det er ikke ret meget det skal drejes !
Så tager du tråden ud af nålen og føre den op over til spolen og lige kører tråden rundt en 4-6 gange sørg for at den på den måde sidder fast, det gør den hvis du lader tråden gå over den du lige har trukket omkring. Jog på trampen og  nu skulle du så kunne fylde spolen.
Husk så at dreje på knappen på svinghjulet igen så den igen kobler ind.
Jeg kan se at du lige skal trykke spolen over mod den del der sørger for at den ikke fyldes over. Og at når du trækker tråden ud af nålen skal du lade den sidde i bespændnings systemet og blot fører den op omkring trådføren på toppen af maskinen
Hun har nok opgivet skal du se, men rigtigt at det altid er skønt med lidt tilbagemelding
uanset hvordan det end har udviklet sig.

Det er vel også altid høfligt at melde tilbage når nogen har villet hjælpe lidt til.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er Royal Consul Europe, som forhandler/importerer maskinerne.

Deres hjemmeside: http://rce.dk/da_c/forside/

Og en hel side med videoer: http://rce.dk/da_c/video/

Find model 2418 - så er der en masse videoer.

Desværre kan jeg ikke lige finde en manual, men måske kan du få et link, hvis du kontakter firmaet?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hej
Alle sammen

Måske skulle vi overveje at sætte folk, som overhovedet ikke reagerer når de har spurgt om noget i "en slags Karantæne" et stykke tid  eller hvad synes i ??

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Skrevet af maskinsnedker på 03 mar 2013 17:40
Det var da måske en ide' men skal vi nu ikke appelere til trådstarter, at reagere der
kan måske være en gyldig grund til at hun endnu ikke har reageret.

Som i måske kan "se" er jeg en besindig nordjyde.

PS.

Der er rigtig nok gået ca. 14 dage siden tråden blev oprettet, og det er vel
også almindelig høflighed og pli at reagere når andre har "brugt" tid på at svare og
vil hjælpe, så der er jo noget i det polobjørn foreslår.

Et forslag: Kan vi ikke blive enige om at der fra nu af blir' der reageret når der bliver 
startet en ny tråd.

Som skrevet et høfligt forslag til alle os brugere, tonen er jo gennemgående god her
på LDS, og det skulle den gerne blive ved med at være synes jeg. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jamen sødeste Pindesnitter og plysbamse  
Du ved da godt at mindst 85 % af Danmarks befolkning, ikke er i stand til at tænke længere end deres store snude.
Det kan godt være at du har ret, men jeg håber altid det bedste om mine med 
mennesker.

Iøvrigt skal du ha' tak for den pæne og humoristiske tiltale.

Kan godt forstå din, min egen og andres fustrationer om den manglende interesse
fra trådstarter.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
I må da ha´ for meget tid, eller for lidt at gå op i, siden i gider bruge tid på den slags forslag!

Det er jo frivilligt, om man gider svare her.

Jeg er da vist også kommet til at stille et pørgsmål, som jeg efterfølgende glemte at følge op på.

Herregud, der er også andet i livet end L-D-S- vær nu lidt tolerante, og hvis indlægget er mere end 14 dage gammelt og spørgeren ikke har reageret, så spring det dog over - hvor svært kan det være?

Eller nøjes med at svare dem i kender på forummet - der er mig bekendt ingen svare-tvang!

Jeg har ikke tænkt mig at lege politibetjent.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Alle meninger er velkomne.

Som jeg ser det har det ikke så meget med revselse eller lege politi at gøre, synes
bare at når man stiller et spørgsmål, er man vel også interesseret i at få svar & giver så
en kort tilbagemelding om de/t svar der nu er givet kan bruges, elle der skal yderligere
hjælp til, for at få løst sit spørgsmål.

Det kommer helt an på hvad du lægger i mit indlæg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis