Udfald netværk

Hej
Er der nogle som har et løsningsforslag til nedenstående problem?
Jeg har fibernet fra sydenergi og deres boks har et indbygget modem som jeg anvender.
Fra boksen har jeg ført et kabel (30m) til en anden modem (d-link655) og derfra videre til 2 stadionære pc'er.
Jeg har således 2 trådløse netværk kørende og 2 pc'er som anvender kabel. Problemet er så, at nettet på de stadionære pc'er ofte hopper af (flere gange i timen) også det trådløse netværk fra d-linjen "ryger" i samme ombæring. Det trådløse netværk fra sydenergi virker dog helt fint.
Er d-lunken defekt eller sat forkert op?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
du skal have sat d-linken op som repeter istedetfor, de kan helt sikkert ikke enes, hvis de er i nærheden af hinanden
Umiddelbart lyder det til at routerne muligvis kører samme på samme frekvens. Du kan prøve at sammenligne frekvensen på de to routere og ændre frekvensen på den ene router, hvis det er tilfældet.

For at kontrollere hvilken frekvens de to routere kører, kræver det at man logger ind på dem - adgangen hertil må stå i dine manualer :-)

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Ville lige kontrollere opsætning. Hvis din router fra syd energi har ip adr 192.168.1.1, tager du d-linken fra, og sætter den op til at køre på 192.168.2.1 under router ip, inden du tilslutter den til sydenergi routeren, så undgår du konflikt. Så får d-link tildelt en ip adr fra sydenergi routeren, f.eks 192.168.1.7, den låser du i sydenergi routeren. DHCP og DNS skal slåes til i begge routere, og så kan du gøre 2 ting mht det trådløse. Enten kalder du dem det samme navn (ssid), bruger samme kryptering f.eks. wpa/wpa2, samme kode (wireless key), og så sørger du for de begge kører 2,4 eller 5 Ghz. Sætter den ene på f.eks kanal 3 og den anden på 13. Så skulle computere selv skifte mellem de to trådløse net, afhængig af hvad der er kraftigst. Alternativt kalder du dem to forskellige navne, f.eks stue og 1 sal, og lader så bare de computere der er tættest på køre på den ene eller anden. Kør evt en test på bredbåndsmåleren.dk og se om der er hul igennem med fuld båndbredte på d-linken, hvis ikke tjek kabel/rj45 stik samt evt d-link routeren.
HEJ
Tak for svarene - det lyder ikke helt enkelt, men jeg må prøve mig frem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis