WC på faldstamme

Hej LDS'ere

Jeg har søgt rundt på de forskellige tråde om emnet, men har ikke umiddelbart fået svar på mine spørgsmål - så jeg håber i kan hjælpe...

Jeg bor i en lejlighed i København hvor der ikke er bad, kun toilet. Det skal laves om og jeg tænker at toilettet skal skiftes ud med et "gammeldags" med højt hængende cisterne. I den forbindelse skal jeg høre om at man kan tilslutte wc'et direkte i faldstammen i rummet eller om man skal igennem gulvet som den eksisterende tilslutning. Ydermere vil jeg spørge om i mener om man kan bruge det gamle afløb, i gulvet, fra wc'et som almindeligt gulvafløb. Man kan jo få disse "indstiksvandlåse". Men om de passer i diameteren ved jeg ikke... Men kan man jo finde ud af det...

Jeg håber i kan hjælpe
På forhånd tak
Lars Olsen

Gode hilsner
Lars
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gad vist om den slags stadig kan købes?

Men måske som brugt for tidligere lavede man ofte den løsning. Toiletter med såkaldt P-vandlås, altså vandret udløb og dernæst forbindelse til faldstammen!

Men det du måske kan bruge er et væghængt toilet med cisternedelen hængt op under loftet! .o)
Du skal nok ind på et museum får at finde et godt gammeltdags træk og slip lokum med messingkæde og porcelænshåndtag..........det er sjældent at der noget morsomt at læse her på LDS men det her fik latteren frem..................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Svend Høst på 16 feb 2013 14:33
Du skal nok ind på et museum får at finde et godt gammeltdags træk og slip lokum med messingkæde og porcelænshåndtag..........det er sjældent at der noget morsomt at læse her på LDS men det her fik latteren frem..................


Et højtskyllende toilet kan nu stadig købes fra ny, også uden at skulle ulejlige et museum
 http://
www.geberit.dk/geberit/inet/...ist-synl-1

Jeg følger lige med her, da jeg flytter til København, og står i samme problem 

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Nuvel.. det var pokkers ............. men hvad et prisen på sådan et vidunder og hvad skulle fordelen være ved at have cisternen oppe under loftet og 2 rør på væggen .. nå man skal lære noget nyt hver dag , og kvoten har jeg allerede nået..........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja du må godt tilslutte på faldstammen over gulv, forhåbentligt er det moderne plast rør
for jeg tror ikke du kan få den gammeldags støbejerns model længere.
Fordelen kunne jo være at toilettet, kommer tættere på vægen, hvis det kniber med pladsen.
Skrevet af Håndværkeren på 16 feb 2013 15:32
Ja du må godt tilslutte på faldstammen over gulv, forhåbentligt er det moderne plast rør
for jeg tror ikke du kan få den gammeldags støbejerns model længere.

Man kan stadig købe støbejerns rør og fittings
http://www.elvvs.dk/c/sml-stoebejer...ings-4279/
Jamen dog, sikken en masse vi får lært i dag. Jubiiiiii 
Jeg er da glad for at jeg kan være med til at skabe lidt glæde herinde, men som Jens også skriver så bliver de stadig lavet. Geberit laver cisternen i plast og Villeroy & Boch har en udmærket kumme, med P-lås, og det hele kan fås til under 2000... Den eneste ulempe jeg selv kan se ved den type toilet er at den kun fås med 6L skyld, men jeg vil prøve at stoppe noget i cisternen for at mindske volumen på den... Uheldigvis er faldstammen i jern, men må jeg selv lave en ny tilslutning, det havde jeg ikke regent med. Et væghængt toilet med indbygget cisterne fylder ligeså meget som et almindeligt og det er netop pga pladsen at jeg skifter. Rummet er knap 2kvm og næsten kvadratisk, men toilettet står midt i det hele?! Der skulle vel heller ikke være noget i vejen for at bruge afløbet fra det gamle toilet som gulvafløb? Jeg skal støbe nyt gulv, da det gamle terrazzo ikke har det rigtige fald, hvis noget overhovedet, så faldet kan jeg jo selv "styre".

Gode hilsner
Lars
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også