WC på faldstamme

Hej LDS'ere

Jeg har søgt rundt på de forskellige tråde om emnet, men har ikke umiddelbart fået svar på mine spørgsmål - så jeg håber i kan hjælpe...

Jeg bor i en lejlighed i København hvor der ikke er bad, kun toilet. Det skal laves om og jeg tænker at toilettet skal skiftes ud med et "gammeldags" med højt hængende cisterne. I den forbindelse skal jeg høre om at man kan tilslutte wc'et direkte i faldstammen i rummet eller om man skal igennem gulvet som den eksisterende tilslutning. Ydermere vil jeg spørge om i mener om man kan bruge det gamle afløb, i gulvet, fra wc'et som almindeligt gulvafløb. Man kan jo få disse "indstiksvandlåse". Men om de passer i diameteren ved jeg ikke... Men kan man jo finde ud af det...

Jeg håber i kan hjælpe
På forhånd tak
Lars Olsen

Gode hilsner
Lars
Hej LDS'ere Jeg har søgt rundt på de... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvoraf udleder du at du selv må lave tilslutningen til faldstammen? :o)

I hvert fald er det autoriseret VVS arbejde. Og der er slet ikke tvivl om at der kan laves en korrekt tilslutning - osse til en gammel støbejernsfaldstamme!
Hvis det kun er p.g.a. faldet du skal støbe nyt gulv, burde du overveje at spartle et fald på terazzogulvet, men du er nødt til at hugge gulvet op, der hvor du vi have et gulvafløb.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tusind tak for en god tråd!

Sitting Bull, ja jeg ved det faktisk ikke, man læser det man gerne selv vil!

Ang. gulvet er der også en revne i det, så jeg stoler ikke på at det er tæt, og så sætter foreningen som jeg bor i også krav om både membran og fliser, pga tidligere vandskader hos folk som havde lavet nyt badeværelse. Ydermere kommer gulvet også for tæt dørtrinet hvis jeg bare lægger fliser oven på det.

Gode hilsner
Lars
Hvad med at sætte en brusekabine op.....

   elektriker fra jævnstrømmens tid

Det her er mit "nye" badeværelse som jeg er lige knap færdig. Det er bøvlet at finde tingene og få alt til passe, men kan sagtens lade sig gøre. mvh ole

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også