Hyundai Accent '97 fartpilot

Hej

Så er Albinoen tilbage på LDS efter en tiltræng ferie

Vi har overtaget svigermobilen, den Accent, vi købte til hende i '07. Det er en 1,3 med automatgear, og så har den fartpilot.

Desværre fulgte brugsforvirringen ikke med, og jeg har aldrig haft sådan noget i nogen af mine biler, så er der nogen herinde, der kender modellen og kan give mig et hint til, hvordan i alverden man betjener den? 'Pinden' kan bevæges op og ned, frem og tilbage og tilmed rundt, men det sidste skyldes vist en løs møtrik. Desuden er der en 3-trins omskifter på siden og en knap for enden.

Håber, nogen kan hjælpe, inden jeg kommer til at sætte den på hyperspace i en morgenkø

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se at der har været 27 inde og kigge på din tråd Lars, men ingen der har forstand på sagen. Det har jeg heller ikke, så du må nok ty til det sted hvor du købte bilen, de må da kunne fortælle dig hvordan du bruger vidunderet 
Det er ganske almindeligt, at man på nogle biler først skal tænde systemet på en kontakt på instrumentbordet. Symbolet på denne kontakt kan være en motorvejsbro.
Hvis der står noget med SET, er det den funktion, der stille og roligt aktiverer systemet. Yderlige tryk på den kan øge farten, ganske langsomt.
En meget almindelig fejl er, at man har sparket kontakten ved bremsepedalen af eller i stykker.. Kig helt oppe ved roden af bremsepedalen og se, hvordan der ser ud. Hvis der hænger en kontakt i en underlig vinkel, er det nok den der er voldet. Du kan være heldig at sætte den på plads, hvorefter det virker.
Hvis du lægger billeder ind af betjeningsorganerne, kan det være, at det er nemmere at guide dig!!

Med venlig hilsen
ktm

 


Hej Albino

Det er næsten sikkert en eftermonteret fartpilot, men tag et par billeder af betjeningskontakten, så kan vi bedre tale sammen

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jamen I har da ganske ret, og jeg af alle burde have kastet et billede ind med det samme, men det kommer så her:




Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Som det ser ud der, så er systemet tændt, og hvis du ved hastigheder over 50 km/t trykker ind på SET i enden af stilken, skulle du kunne mærke at speederen "forsvinder" under din fod og systemet tager over og holder farten.
Ellers må du som noget af det første ned på navlen og kigge op til bremsekontakten.
Ellers må du sætte din lid til Polobjørn. Han fandt en fejlmonteret bremsekontakt på min Land Rover, hvorefter systemet virkede!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
ON, OFF giver sig selv.

Accelerer til den ønskede hastighed og tryk på SET/COAST, så holder bilen hastigheden.

Hvis du træder på bremsen skal systemet koble ud og ikke komme igen.
Hvis du trykker kort på RESUME/ACCEL accelererer bilen til den sidst indstillede hastighed. Hvis du holder RESUME/ACCEL trykket accererer bilen.
Hvis du trykker på SET/COAST og holder knappen trykket, så falder hastigheden.

MvH,

Bent.
@ Bent:

Tak for info, det burde selv jeg kunne overskue

Med andre ord, så er selve stilkens bevægelighed ikke en del af funktionen, men blot en mulighed for at placere betjeningsgrebet i en bekvem position?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Med andre ord, så er selve stilkens bevægelighed ikke en del af funktionen, men blot en mulighed for at placere betjeningsgrebet i en bekvem position?


Det kan tænkes at stilkens bevægelighed er en mulighed for at "lynudkoble" systemet. Dvs., hvis du bevæger stilken går systemet OFF.

Bent.
Skrevet af albino på 20 feb 2013 11:03
@ Bent:

Med andre ord, så er selve stilkens bevægelighed ikke en del af funktionen, men blot en mulighed for at placere betjeningsgrebet i en bekvem position?
Hej

Det er fulstændig rigtigt - det er kun for at kunne placere betjeningen der hvor det passer bedst .
At den ikke virker (eller gør den ) kan jo skyldes at den er defekt ! det er jo også en overvejelse værd ! du ved jo ikke om den virkede da du fik bilen - eller ??

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
@ Polobjørn:

Jeg aner ikke om den virker - har ikke turdet prøve den før jeg havde lidt ide om, hvad og hvordan. Men vi har en plan om at trille ned til Det Blå Marked i Haslev i morgen, og så vil jeg da lige prøve det af ude på motorvejen.

Tak for input

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis