Sikkerhedssele

Er der nogen i dette forum, der med sikkerhed ved, hvordan regler for brug af sikkerhedssele er?????
Mit spørgsmål går på flg.: Kan man få bøde for at være bag rattet på en bil, der holder i tomgang, men ikke kører ???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, men hvorfor ikke bare huske at tage selen på før man starter motoren?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
NEJ???? er det svar ?? og er du helt sikker ??? Hvorfor jeg spørger, er pga. første skoledag blev min papdatter sammen med 3 andre ægtepar tildelt  bødeforlæg for denne forseelse efter at have sat børn af ved skole, men blev antastet af betjent, som noterede dem for denne forseelse.
Jeg mener personligt ikke, der er belæg for bødeforlæg, da man ikke har kørt, så vil da tro, at hvis det er en enlig betjent, så har han da et problem, da han ikke har noget bevismateriale til eventuel fremlæggelse i retten
Lyser umiddelbart utroligt at man kan få en bøde for at holde stille, men så alligevel er man på offentlig vej, så tror jeg man hæfter alligevel, ligesom man ikke må sidde i en bil i tomgang med promille i blodet, er bilen startet så klapper fælden.
Skrevet af Torben Fugl på 16 feb 2013 18:34
NEJ???? er det svar ?? og er du helt sikker ??? Hvorfor jeg spørger, er pga. første skoledag blev min papdatter sammen med 3 andre ægtepar tildelt  bødeforlæg for denne forseelse efter at have sat børn af ved skole, men blev antastet af betjent, som noterede dem for denne forseelse.
Jeg mener personligt ikke, der er belæg for bødeforlæg, da man ikke har kørt, så vil da tro, at hvis det er en enlig betjent, så har han da et problem, da han ikke har noget bevismateriale til eventuel fremlæggelse i retten
Nej er det korte og præcise svar HVIS man ikke kører....
Har betjenten mon set dem ankomme til skolen uden sele på?
Stod de ud af bilen, lod motoren køre, og satte sig ind igen?
Der er mange aspekter i det.

Politiet uddeler ikke bare bøder for sjov.
Og netop det med "liiige" at skulle sætte ungerne af ved skolen er et kæmpe problem.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis