Fylde huller i gulvet efter stolper (nedrevet væg)

Hejsa, 
Vi har fået revet en væg ned i en lejlighed på 3. sal. Væggen var monteret på to stolper der gik ca. 15-20 cm. ned i gulvet. Nu skal de to huller udfyldes inden der skal lægges laminatgulv eller andet ovenpå.

Hvordan gøres dette bedst? Jeg er bange for om noget "flydende" kan lave mærker hos underboen. Det er lige der hvor køleskabet står, altså køleskabets vægt, så hullerne skal laves jævnt og stabilt.

Håber I har nogle gode ideer, så vi kan komme igang allerede i weekenden.

På forhånd tak

Vh RT
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at save en stump af stolpen, og putte den i hullet, lav den så den er en smule, under nivue og spartel de sidste mm.
Hvor store er de huller da?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil tro de er ca. 15 x 15 cm... Eller noget i den stil!
Det er 2 år siden væggen blev væltet, så jeg har ikke nogen stolper tilbage.

Jeg ved ikke om man kan fylde noget cement eller noget i den stil i? Det foreslog de i Silvan... Jeg er bare bange for om fugten kan sive ned til underboen og i det hele taget ud i gulvet.
Hvilket gulv er det du har?

Hvis det er et trægulv på strøer er idéen med cement ikke god!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Da jeg havde fjernet en væg, lagde jeg nogle stumper strøer ned, og skruede dem fast i det eksisterende gulv. Jeg skulle have et laminat gulv oven på, så de synlige skruer gjorde jo ikke noget. Det er lidt samme fremgangsmåde som når man repper et større hul i en gpsvæg. se billederne i artiklen under 8Billed 6 + 8)
http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/goer-det-selv/veagge/saadan-reparerer-du-et-hul-i-en-gipsvaeg.htm?page=15&componentConfigGuid=51b4aa73-6330-4646-a72d-1c36a6c6e73e
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hmm - ved ikke hvad det er for et gulv... Jo altså rundt om hullet er plankegulv. Væggen der er fjernet stod mellem køkkenet og gangen. I køkkenet er der laminat gulv (der skal skiftes ud) og i gangen og altså også under køkkengulvet er det så gammelt fint plankegulv.

Nu har jeg lige haft skubbet køleskabet for at se på hullet - og det er slet ikke så voldsomt som jeg husker det.

Hullet fra oven er 10 x 8 cm, og ja, så er det måske kun 10-15 cm. dybt, og så er der kun ét hul og ikke to... Men hullet er ligepræcis dér hvor køleskabets ene "fod" står, så det er nød til at blive fyldt ud vil jeg tro.



Da der er træ hele vejen rundt, reparerer du med træ. Dvs. du skærer en stump gulvbræt lidt længere end hullet, putter det ned i hullet og skruer det fast til de eksisterende brædder. Efterfølgende skruer du så en stump gulvbræt ovenpå, så det bliver plant. Egenligt det samme som Illisher er inde på. Da der skal nyt gulv ovenpå, er der ikke grund til at gøre meget mere ved det.
Hvis gulvet på nuværende tidspunkt fjedrer meget ved hullet, kan du evt. lave en opklodsning, hvis der er noget nede i hullet, som du kan støtte af på.
Okay - tak for tippet.
Jeg formoder du mener at jeg skal skære gulvbrættet lidt kortere end hullet. Beklager jeg er ikke lige gør det selv-typen, men mine håndværkere mente åbenbart ikke at hullet var en del af det samlede arbejde.

Du mener at jeg skruer stumpen fast i bunden af hullet? Altså skruer hele vejen igennem stumpen (lodret) og så derefter et mere "færdigt" stykke gulv i selve hullet? Hvordan gør man det plant? Bør man spartle eller noget på toppen, så det er plant med brædderne omkring hullet?

Grunden til jeg er lidt nervøs omkring planheden (hvis der er noget der hedder det) i gulvet, er som sagt fordi der skal stå et køleskab ovenpå laminatgulvet, netop hvor hullet er nu.

Tusinde tak for jeres tips... Det er jo super anvendeligt - noget helt andet end alle de google-søgninger jeg har foretaget mig igennem tiden!
Aaah - nu er jeg med - tror jeg... Altså at stumpen skulle være længere så jeg skulle kunne skrue den fast "ved siden af" hullet ovenfra... Hmm - jeg må vist lige en tur i byggemarkedet og se hvad jeg kan finde af træ...

Tak for hjælpen
yes, det rigtigt forstået. Du skal gøre som på billed 6+8 i det link jeg har givet dig. Også finder du et stykke gulvbræt eller adnet træ der er lige så tykt som det eksisterende gulv og ligger ned i og skruer fast. Så bliver det helt plant med det eksisterende gulv. Kan du ikke finde et bræt der passer i tykkelsen, så tag et der er lidt tyndere, og brug noget pap, mdf, metalskiver eller plastic klosser til at ligge under brættet så det kommer i niveau med det gulvet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også