Filt hænger ikke ordenligt fast! - Hjælp

Hej alle!

Jeg er nu kommet så langt, at jeg skal til at male mine vægge, men filten ryger løs hvor der er samlinger. Mine vægge har jeg fuldspartlet, forankringsgrunder, masser af lim og derefter grundet filt. 
Nu hvor jeg skal rulle filten med maling, så trækker rullen filten løs i samlingerne, selvom det har fået masser af lim. Er der en måde hvor jeg kan få det til at hænge ekstra fast i samlingerne inden jeg maler, eller er der en løsning til at få det til at klæbe igen efter jeg har malet. Tænker selv at jeg kunne blande noget vådrumsklæber med vand og sprøjte på, lade tørre og derefter male over.
Det er som om at filten ikke binder rigtigt til forankringsgrunderen.
Er der nogle der har oplevet samme problem, eller nogle som kan give en løsning?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindeligt problem. For lidt lim formentlig selvom du mener du har brugt nok.

Løsning: lim dem igen med.
Eller som vi ofte gør som malere lige vippe kanten ud, stik en klat maling ind under og glat ud.

Hvis det er forankringsgrunderen der er problemet, hvilket jeg nu tvivler på,- kan det være fordi
du enten IKKE har tyndet det, eller har tyndet det FOR meget.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ja, som Jacko skriver så er det for lidt lim, de fleste bruger desværre alt for lidt når de opsætter filt, og det ses tit med løse kanter og filt der bobler op når der males.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også