Gæt en termostat!

Jeg har købt energibesparende termostater til mine radiatorer. Alle vel monteret, bortset fra en, der driller - meget!

Der er tre adaptere med til den nye termostat, som skulle passe til Danfoss RA, Danfoss RAV og Danfoss RAVL. To af adaptorerne passer slet ikke, den tredje ser ud til at passe, men når jeg skruer selve termostaten på adaptoren, kan den ikke skrues ret fast, fordi den ellers hakker over og "giver slip", og termostaten giver en fejlmelding.

Jeg er i tvivl, om det er fordi der ikke er en adaptor til den radiator, eller om det er den rigtige adaptor og den forkerte montør  Den gamle termostat er sådan en uden spændebånd, men hvor man i stedet vrider en krans af sort plastik for at få den af. Jeg prøver lige at vedhæfte et billede og håber, at I kan se, hvad jeg snakker om.




Kan det passe, at det er den type, der hedder Danfoss RA (det er den, der passer uden at passe helt) eller er det noget helt andet?

mvh. tina

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en RA-N, Så ja en RA.
De to ligner noget der er skabt til hverandre.  Har du kontrolleret at stiften ikke sidder fast ? Det kan bevirke, de ikke syntes at passe helt sammen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter, de to der er på billedet, ER skabt til hinanden :-) Det er nemlig den gamle termostat, som jeg har pillet af for at sætte den nye energibesparende termostat på. Og stiften sidder ikke fast, men tak for buddet :-)

mvh. tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis