Win 7 update problemer

Efter min Samsung bærbare fik skiftet harddisken ud, har jeg haft problemer med Windows Update.

Styresystemet er Windows 7 home premium, 64 bit.

Uanset indstilling, (automatisk opdatering mv.), så kan man manuelt ikke få maskinen til at søge efter opdateringer - i stedet får man følgende besked: "Windows Update kan i øjeblikket ikke søge efter opdateringer, da tjenesten ikke kører. Det kan være nødvendigt at genstarte computeren."

Og det giver mig problemer med at installere drivere til min HP psc1217 all-in-one printer. For driverne er indeholdt i Win7, som selv burde hente dem via Update (når man tilslutter usb-stikket).

Jeg har forsøgt med den cd der fulgte med printeren i tidernes morgen, men det virker ikke.
Printeren var været afinstalleret adskillige gange, uden at det hjælper.
Jeg har prøvet div. hjælpeværktøjer hos Microsoft og hos HP, har også forsøgt at downloade driverne hos HP.

Løsningen må ligge i at få aktiveret Update, som blokeres af et-eller-andet.
Har været via Tjenester og genstartet Windows update, men intet hjælper.

Jeg kan komme i tanke om én ting jeg ikke har forsøgt: At lade være maskinen stå når opdateringstidspunktet passeres, med printeren tilsluttet. Det er da et forsøg værd.

Ellers er jeg modtagelig for forslag...

Træd ikke på mine ledninger :o)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt kunne det lyde som spyware, men du har udskiftet harddisken, så hvis den er splinterny og tom, er det formentlig ikke.

Prøv følgende.

Stop automatisk update service

Klik Start.
Vælg kør.
I kør boksen, skriv services.msc
Klik ok
højreklik på automatisk update service.
Klik stop.
Vent lidt, det kan godt tage lidt tid at lukke ned.

Slet indholdet af DataStore mappen

Klik start
vælg kør
I kør boksen, skriv %windir%\SoftwareDistribution
klik ok
åben DataStore mappen.
Slet alt indhold i mappen.
Luk vinduet

start automatisk update service:
klik start
vælg kør
i kør boksen, skriv services.msc.
klik ok
højreklik på Automatisk Updates service.
klik start.

burde virke
Hej Jonas.

Tak for dit løsningsforslag, som jeg ikke lige fik set (i tide).

Jeg skrev nemlig til Samsung, og fik et link til en (svensk) Samsung hjemmeside, men selve linket kunne desværre ikke få gang i Win Update.

I selve beskeden fra Samsung stod der, at hvis deres link ikke virkede, så skulle Win 7 installeres forefra igen.

Så lørdag afleverede jeg pc en hos Fona, med henstilling om at få Win 7 installeret, og helst i en udgave hvor Update virker!

Nu må jeg så se hvad jeg får tilbage.

Svarer vel lidt til at få repareret sin bil på garantien, og når den kommer tilbage virker ABS´en ikke!

Træd ikke på mine ledninger :o)
Har lige hentet computeren fra reparation (efter garantireparationen), og nu virker Update.

Har endelig fået den til at indstallere printeren helt automatisk - det gik som en mis!

Og hvad har de gjort ved den? Øh, opdateret noget software!?

Nå, men den virker og jeg er glad.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis