Ang. garage byggeri

Jeg skal have bygget en garage og carport her til sommer, og der er en hel del ting jeg er lidt i tvivl om så der kommer nok en del spørgsmål herinde

Først er der noget med bygningsreglementet,

1. Har jeg forstået rigtigt at bebygget kvm dækker over alt der er tag på dog undtaget redskabsrum under 10 kvm? dvs huset på 116 kvm, tidligere garage(som jo så rives ned) på ca 20 kvm og overdækket terrasse på omkring 36 kvm?

2. Garage og carport bliver bygget så carporten er foran garagen, Og kommer til at ligge 0,5 meter fra skel til naboen, kan det passe garage og carport max længde er 12 meter?

3. Garage og carport forventes at blive ca. 36-38kvm samlet størrelse, er det korrekt at de første 35 kvm ikke tælles med i bebygget areal, og kun de kvm over 35 tælles som bebygget areal(her skal lige tages med vi har en overdækket terrasse på 36 kvm, jeg ved ikke om det tælles ind under det samme)

4. Garage og carport kommer tidligere skrevet til at ligge 0,5 meter langs skel til naboen, og det betyder at maxhøjden er 2,5 meter, men grunden skråner lidt nedaf, ca 0,4 meter over de 12 meter, er det normalt man får dispensation så den del af Garage/carport der ligger lavest godt må være over de 2,5 meter(ellers er det svært at komme ind i en garage der er under 2 meter til loftet  

5. har jeg forstået korrekt at når man beregner arealet på en carport uden sider trækker man 0,5 meter fra på de sider som der ikke er nogen "sider" på, dvs de 3 sider der ikke vender mod garagen? så arealet på en carport der er f.eks 3x5 meter ikke tælles som 15 men 9 kvm? og det samme med min overdækket terasse?

Okay jeg har en masse spørgsmål om selve garage byggeriet også men det tager jeg en anden dag ellers bliver den her post alt for lang... håber i ved nogen af tingene  
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beregningsreglerne er vist nogenlunde som du angiver.

Og du har reglerne her;
http://www.bygningsreglementet.dk/br10_02_id11/0/42


Måske kan nogle af dit "overvældende" antal spørgsmål besvares ved at "tygge lidt på reglerne"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis