Defekt blandingsbatteri i brus ?

Kær Forum
Vi har nu med korte mellemrum måtte udskifte vores blandingsbatteri i brusenischen eftersom det tilsyneladende har været defekt.
Med defekt menes der at vi ikke har kunnet slukke for vandet efter endt brusebad. Vi har taget det for givet at det var lukkemekanismen i blandingsbatteriet den var gal med, men nu her efter 3 udskift af blandingsbatteri begynder vi at tvivle på om det nu også er det.
 
Vi har efter anbefaling købt Hans Grohe Ecostat blandingsbatteri og har måtte udskifte i november , i januar og nu senest i februar.

Hvis der sidder en fagmand eller en bruger som har oplevet det samme som os vil vi gerne høre hvad løsningen er/kan være.

Ser frem til at høre fra jer.
 

Mvh
Sortie
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Det lyder da trist. Er der rigtig meget grus og skidt i dit rørsystem?
Prøv at skylle rørene meget grundigt ved næste batteriskift. Skru et par ½" nippelrør ind,
hvor  batteriets tilslutninger ellers sidder og lad vandet løbe. Sæt et par bøjninger på, så
du ikke får plasket alt til!

Hvis det er dig selv, der hele tiden skal betale gildet, ville jeg forsøge mig med et
Damixa til 3-4-500 kr. i Harald Nyborg. Det har jeg meget bedre held med!

Jeg er dog ikke fagmand, men har pådraget mig en del erfaringer med årene!



Med venlig hilsen
ktm

 

Der plejer da at sidde en filter på termostaten som beskytter der mod det meste møg, men de er måske sparret væk på de dyre fra Hans Grohe, det sad i hvertfald på det billige Damixa vi monterede og kørte med i over 12 år uden problemer.
Hej Koludabyg
Tak for indlægget. Har talt med en VVSer som siger det samme som dig. Der burde være et filter i alle termostater. Da omkostningerne løber løbsk ifm indkøb af nye blandingsbatterier er jeg dog snart villig til at prøve hvad som helst.

Mvh
Sortie
Har i meget højt tryk på vandværksvandet, så kunne det måske være årsagen?
Du kan vel få skiftet bl. batteriet på garantien?
Men tjek nu lige at der er et filter på både de varme og kolde tilgange.
Og om filtrene er stoppet til med grus og skidt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis