Miele opvaskemaskine stopper efter få minutter.

Har søgt lidt rundt omkring og kan ikke rigtig finde en forklaring.

Jeg har en miele opvaskemaskine (g646 plus) som stopper efter få min. hvor efter afløb/tilløbs
 lampen lyser. Her har den dog fyldt sig godt op med vand. for når jeg åbner står der en sø i bunden
 , slukker jeg og starter igen suger den fornemt vandet væk igen og starter forfra med samme resultat.
jeg kan høre at den spuler nogle gange (5-10) før den stopper.
. jeg har prøvet at se om der sad noget skidt nede i bunden og i den ventil ting i bunden.
 og der er intet at se.

Er der nogen som ved hvad problemet kunne være.

mvh 
Frederik

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kunne godt være varmelegemet der er def

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej 

Min Miele opvaskemaskine har samme fejl.

Pumper fint ud og indløbsfilter er renset/checket OK. Men stopper efter ca 10 min, og "Indløb/udløb" blinker rødt.

Vandet i bunden er ikke varmt.

Miele siger at der skal tekniker ud 

Nogen der kan hjælpe ?
Det er cirkulationspumpen der er blokeret, og den kan evt løsnes med et gaffelformet værktøj som stikkes ind i den brede hul der peger bagud, og her kan man få fat i pumpen, og denne kan i de fleste tilfælde løsnes med et fast tag. Hvis ikke skal pumpehuset skiftes ud, koster ca 500kr og en lille 30 times arbejde.
Varmelegmet på en G646 hvis det er det du ikke kan se i bunden går aldrig i stykker, Miele DK har ikke skiftet 10 stykker i de 15-20 det har været i brug.

Hej Frederik. Fik du løst problemet og kan du huske hvad det var? På forhånd tak (fra en formentlig med samme problem   )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis