Køb af trapez gevindstænger

Hej herinde

Har luret en del på jeres hjemmebyggede cnc maskiner, og har nu kastet mig ud i det selv.
Tegningerne er sendt afsted for at blive skåret og er ved at samle dele til det mekaniske.

Jeg skal bruge lidt gode råd fra jer der ved noget om det.

Hvor køber i trapez stænger og møtrikker? Gerne her i dk hvis vi har sådan et sted. Dem jeg har fundet sælger ikk til private.

Kender en del til eBay, men sådan en stang er vel vind og skæv når post Danmark har haft den i sin varetægt.

Har også hørt en del til hobbycnc, er det i England ?

Der kommer nok flere spørgsmål hen ad vejen, så bær over med mig, og tak for mange gode timers læsning herinde allerede.

Vh
Christian

Vh
christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jens

Mange tak. Godt råd.

Ringede til dem idag, flinke og hjælpsomme.
Og de sælger til private.

Og så har de tandremshjul og remme til min multirotor.

2 fluer med et smæk.

Er der noget stabilitet at vinde ved at gå fra 10 mm spindel til 12?
Eller skal motor så arbejde mere??

Vh
christian

Er der noget stabilitet at vinde ved at gå fra 10 mm spindel til 12?
Eller skal motor så arbejde mere??

Det afhænger af længden på spindelen, om du vinder noget.
Men jeg har ikke lige et bud, på hvor lang en 1o mm spindel kan være, uden problemer.
Er stigningen den samme skal der bruges samme kræfter.
Hej christian. Der er ikke noget entydigt svar på dit spørgsmål det afhænger af længden på spindlen men hvis din maskine er meget lille (under 1/2 meter) kan 10 mm måske bruges, men jeg vil råde dig til at bruge min. 16 mm. Jeg har bygget en maskine på 1,8 m og brugte 20 mm spindel købt i Kina den var en smule skæv men kunne da rettes, min erfaring er at dele fra Kina generelt er af dårlig kvalitet her tænker jeg på lejehuse der var så skæve at jeg måtte afdreje dem så lejehullet var vinkelret til anlægsfladen,(men de var billige)
Mvh Jørgen 
Mine akser er 80 cm og 150 cm som de længste.

Konstruktøren af maskinen har brugt 10 mm trapez. Men kan hos mobra få både 10 12 og 16 mm

Jeg selv har kig på 12 mm for at få lidt mindre Flex i den lange akse. Og så 10 i den korte. Kan man godt kombinere det og så udligne i Mach 3 hvis det er nødvendigt. ?

Vh
christian
Jeg fandt denne driver.

http://www.ebay.co.uk/itm/CNC-3-Axis-Driver-4-2A-5-axis-Breakout-interface-board-set-Router-/250986991643?_trksid=p5197.m1997&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D16%26meid%3D5767482571765628548%26pid%3D100016%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D251071206890%26

Er det noget værd?

Vh
christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis