Gangbro i vejen for rør til centralstøvsuger - hjælp!!

Hej forum!

Jeg har været så letsindig at købe en centralstøvsuger DIY-pakke, og har også fundet frem til hvilke hjørner jeg gerne vil have udtagene placeret i, da det reelt er de eneste muligheder der er grundet indretningen i huset.
Desværre har det vist sig, at rørene vil komme op under det næstyderste bræt i gangbroen...

Gangbroen består af 8-10 kraftige brædder, monteret klods op ad hinanden i hele husets længde.
Nu er spørgsmålet så : Kan jeg bare ukritisk bore hul i gangbroen til at få rørene op så jeg kan trække dem rundt uden for skarpe bøjninger, eller skal jeg forsøge at klemme bøjningen ind under gangbroen??
Det vil i så fald kræve at jeg fjerne de to yderste brædder på den pågældende strækning for at få plads til at arbejde med rørene.

I øvrigt - hvilken højde bør udtagene placeres i? De skal meget gerne sidde i hjørneafdækningerne, men er der regler for højden over gulvet?


LDS'er af sind, men knapt så meget af skind...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, bor du den bare igennem din gangbro, det har ingen videre betydning.
Så er det ikke lavet i brædder, men i krydsfiner....
Skrevet af Koludabyg på 13 feb 2013 21:18
Så er det ikke lavet i brædder, men i krydsfiner....
Ahh...!
Jeg takker.


LDS'er af sind, men knapt så meget af skind...
Skrevet af Mærsk på 14 feb 2013 17:12
Jeg tror ikke der er nogen regler angående højde, men da jeg monterede mine udtag fik jeg det til at passe med overkanten på stikkontakternes.
I mit tilfælde vil det betyde at de vil komme til at sidde ca. 120 cm over gulvet. Det er fint nok for mig, og egentlig også det jeg ønsker, da jeg ikke kan se fidusen i at skulle bukke mig for at tilslutte slangen hvis jeg lige så godt kan placere dem i nå-højde.


LDS'er af sind, men knapt så meget af skind...
Jeg tror ikke det er det han mener. Du snakker højden på afbryderne (hvor der ofte også er en stikkontakt under) Men tror han mener de stikkontakter han har en 20-30cm over gulvet. Jeg ville selv placere dem lavt, et sted hvor de ikke skæmmer, og i samme højde som stikkontakterne, så man har lidt symmetri. Har du derimod panelstikontakter, som "står" på gulvet, placere du bare det udtag i en højde der behager dig
Skrevet af Illisher på 16 feb 2013 11:52
Jeg tror ikke det er det han mener. Du snakker højden på afbryderne (hvor der ofte også er en stikkontakt under) Men tror han mener de stikkontakter han har en 20-30cm over gulvet. Jeg ville selv placere dem lavt, et sted hvor de ikke skæmmer, og i samme højde som stikkontakterne, så man har lidt symmetri. Har du derimod panelstikontakter, som "står" på gulvet, placere du bare det udtag i en højde der behager dig
Udtagene kommer til at sidde i hjørnerne af en fobindelsesgang midt i huset. I det rum har vi kun de afbrydere og tilhørende stikkontakter, der er monteret i gerigterne ved dørene...


LDS'er af sind, men knapt så meget af skind...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis