kryds korrespondance rækkefølge af kontakter/lamper

Jeg skal kun lige have bekræftet at det godt kan lade sig gøre at opbygge installationen på den måde jeg har skitseret i mit paint mesterværk herunder. 
 Det er en kryds korrespondance på en trappe, og grundet forhold hvor der må trækkes kabler, og hvor der KAN trækkes kabler, er dette den eneste løsning lige pt. Hvis det altså ikke skal opbygges som kip i stedet for. Som jeg ser diagrammet i hovedet, burde det godt kunne lade sig gøre i den rækkefølge, da det jo godt kan i en alm. B korrospondance. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart syntes jeg der kommer til at mangle en leder ved den sidste lampe (til højre)

Skinneledning, to stk. mellem til kryds, tænd.led, og nul til lampen.

Hvad med at rykke en lysdæmper i en af afbryderne, samme med to stk. en-polet afb. med fjedertryk i de to andre... Tror også materiale prisen vil være billigere end korsp. løsning.
Synes ikke jeg kan finde andet end denne her, også den inde fra cubus, som er magen af. Men kan ikke gennemskue hvor mange ledere jeg skal bruge. Tror jeg har kigget mig blind på det.
http://www.axencrone.net/el-mappen/2/Taendingssystemer/Korrespondance%20B%20med%20krydsning.htm

Det var også mest for at prøve at lave det med et kryds, har nemlig aldrig prøvet det, så kunne man da lige lære det med, så man har prøvet det hvis man skulle komme ud på at rette på sådan en engang ude i fremtiden. Men efter at have siddet og kigget lidt på priser, kan jeg se det kun vil koste det halve at lave det som kip. Og da den del af installationen har sin eget gruppekabel, er det jo lige til. Men kunne stadig godt tænke mig hjælp til hvor mange ledere der skal bruges, hvis 5 ikke er nok. (og husk den ene er jord)
Det kan lade sig gøre hvis du laver den som en A korrespondance

Den er her med lidt farver på også.

oki, så jeg jeg op i en 7-leder for at det kan lade sig gøre - da der skal side en stikkontakt under hver afbryder. Mange tak for hjælpen. Dejligt lige at få stregerne på, så jeg kunne forstå det :p

Det bliver lavet som kip, det noget billigere, og væsentligt nemmere
Annonce
Ja det kunne nu også laves med et 3*1,5 mm2 og noget IHC Wireless, men det er jo så en hel det dyre, men giver jo så nogle andre muligheder
ja det rigtigt. Men da det oprindelige tilbud er på en "standart" installation, bliver jeg nok ikke populær hos mester hvis jeg sætter IHC op :p hehe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis