Aeg ln78480 Vaskemaskine tager ikke vand.

Hej

Pumpen kører og displayet er helt normalt. Den begynder at bruge af vasketiden, så maskinene tror åbenbart at alt er iorden.
 Jeg har tjekket vandtilførsel. Den er ok. Der fosser vand ud af slangen, når jeg afmonterer ved maskinen.
Jeg har selvfølgelig mistanke til vandventilen, men måske er der andre fejlkilder, da pumpen åbenbart tror, at der stadig er vand i maskinen og pumper og pumper.
Sien er forøvrigt renset og jeg har prøvet, at fylde vand på manuelt og det kommer altsammen ud igen, så afløb og pumpe fungerer jo fint.
Der er ingen fejlmeldinger og der har ikke været noget forvarsel. Den virkede fint og næste vask kommer den altså ikke videre, end til at pumpe ud, som den jo altid starter med i en ca. 10 sek. , hvorpå den normalt starter vandtilførslen.

Maskinen er 4.5 år gammel, så den er ikke helt klar til losseren endnu. På den anden side kan den heller ikke helt bære et besøg og reperation, som næppe kan være meget lavere end 1500,-.
Kan noget hjælpe med at lede efter fejlen ?

På forhånd tak

mvh

Flemming
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tror at det er enten pressostaten eller slangen der til eller måske tryk kammeret der er stoppet til.hvis en af de ting ikke virker vil maskinen tro at der står vand i den og pumpen vil køre.hvis det ikke er en af de ting kan det kun være printet der er def

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak for hurtigt svar, golf1985

Har tjekket slangen. Man kan puste gennem den. derfor kan pressostaten jo godt være røget.

Overvejer også vandventilen, men det er vel overflødigt, så længe pumpen kører ??

Med mindre det er vandtilførslen, som lukker pumpen ?

Eller venter vandtilførslen på at pumpen stopper ?

Kender nogen rækkefølgen af disse begivendheder ?

Mvh

Flemming
vandventilen har ikke noget med pumpen at gøre.det er printet der giver signal til vandventilen og pressostaten giver signal til printet.
kom til at tænke på prøv lige at se ned i bunden af maskinen på nogle modeller sidder der en sikkerhedsflyder i bunden som bliver aktiv hvis der er vand i bunden af den.hvis den er aktiv køre pumpen konstant

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Desværre :-( Der er heller ikke noget vand i bunden
du skriver du kan blæse i slangen er du sikker på den er tæt
har du prøvet at suge i den i stedet for kan du osse det.Jeg har set før at man godt kan blæse i den men ikke suge

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Der er fint sug i slangen
tjek da magnetventilen, men den ville vel give en fejl hvis ikke der kommer vand ind.

jeg vil skyde på pressostaten.

hvis du holder kort og iblødsætning(eller de 2 øverste knapper) inde og drejer med uret rundt, på vælgeren.
kommer du ind i service menuen, de første par trin ,der lukker den vand i de forskellige sæbebeholdere, en der viser den tallet fra pressostaten.

prøv at hælde vand i og se om tallet stiger
Hej

Tak for hjælpen, men jeg forstår ikke rigtigt det der med at trykke på nogle knapper, så man kan komme ind i et menusystem

Jeg har vedlagt brugsvejledningen til ln78480'eren, hvor panelet er trykt.

Jeg har i mellemtiden haft afmonteret vandventilen, pustet og renset og banket lidtpå ventilerne, men det nyttede heller ikke noget.
Modtager gerne fortsat hjælp i jagten på fejlkilden

mvh

Flemming

http://http//www.aeg-electrolux.dk/...ledninger/
jeg tror altså enten det er pressostaten eller printet

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Kære hjælpere

Tak for indlæggene. Jeg gav op og købte en ny :-)

mvh

Flemming
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis