bygge en dobbeltseng med opbevaring

Hej alle i dygtige folkens

Har kastet mig ud i en opgave af sengebygning,men pyhh synes der er langt fra tanke til udførelse pt. Ideen er efterhånden godt plantet i mit hoved, men så skal den jo osse gerne videre og her beder jeg om råd og vejledning.

Har 2 boxmadrasser på hver 90 cm, de skulle gerne hæves til 35 fra gulv til madras underkant, kan jeg snyde og skrue nogle lægter under de sengemeder jeg har ?

Næste punkt vil være at der skal lukkes af hele vejen rundt, men med mulighed for at pille en side nemt af. Dels for at kunne gemme plastkasser under sengen, men osse for at stoppe mine katte i at gemme sig under sengen og lave ballade. Og hvad med udluftning hvis man lukker det hele af, skal der ikke være god ventilation så madrasserne kan komme af med fugten ?

Håber det giver bare lidt mening

Og at der kan findes en god løsning så min kæreste igen kan få en god nattesøvn
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS.

Foreslår at du laver en ramme af f.eks. spånplade eller MDF 20 eller 22 mm hvorpå
du kan fastgøre dine sengemeder.

Rammen laver du sådan at du kan lægge dine boxmadrasser lidt nedsænket måske
20 mm for at styre lidt.

At snyde med at skrue lægter under dine meder, synes jeg er både synd og skam, 
tænker her på rengøring under jeres seng osv.

Hvis du laver det sådan at boxmadrasserne ligger i denne ramme behøver du ikke at
tænke på fugt.

Rammen kan beklædes med skumgummi og stof eller males efter behag. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har brugt nogle sokkelskuffer fra et elementkøkken, ca 35-40 cm. høje.
Oven på disse elementer har jeg lagt plader, vist nok 19 mm, som er skruet fast ned i
elementernes korpus, så de dog ikke stikker for langt ned og blokerer for skufferne.
Efterfølgende har jeg nede fra, igennem korpus skruet boxmadrasserne fast, dog således at
de ikke stikker op gennem madrasserne!!!








Med venlig hilsen
ktm

 

I mine unge dage var sengen lavet af Øl kasser med en krydsfiners plade hen over. Det var dengang at det var rigtige Ølkasser med 50 stk. ikke sådan noget plastskrammel
Jeg har lavet en seng med opbevaring. nemlig en hel kontor under vores seng.



Ja det er hyggelid. der er 150cm i højde under. men det har ikke været en problem endnu, jeg har ikke banket hovedet i kanten endnu og jeg er 185cm og konen er 164cm og hun har heller ikke nogen problem. man er jo på vej til at sætte sig ned når man går der ind under..
Men bortset fra det, så ser det ud til at kiks har tabt interessen for sit spørgsmål !!!!
Nejnej slet ikke, har bare arbejderstider der gør at jeg ikke åbner min computer hver dag må jeg indrømme. Er ikke ude på at være strid og kræve folks hjælp uden at give feedback, men samtidig må jeg da erkende at jeg ikke synes at to dage er det samme som at tabe interessen for mit spørgsmål.

Takker mange gange for de fine billeder og ideerne

Dog skal sengen ikke så højt op, jeg ender jo bare med at falde ned så, er ret så uduelig til at ligge stille når jeg sover. Så tror jeg er ovre i en ramme af mdf dog med mulighed for at pille den ene side af..
Så længe kæresten er tilfreds med det vi har nu, tænker jeg videre... Rom blev jo heller ikke bygget på en dag
Man skal virkelig ligge urolig for at trille ud af vores seng der er 20 cm høj senge hest.
<-- fik engang forbud på en lejr tur mod at sove i øverste køje, da jeg faldt ud af den... landede endda i min egen taske som stod på gulvet lidt fra sengen, ikke helt sikker på hvordan det lod sig gøre, men har gjort mig lidt urolig ved at sove for højt
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også