justere ryttere ifo cera toilet? på ny udløbsventil

Jeg har et ifo cera toilet der løber og har så skiftet gummi pakningen på udløbsventilen og da det ikke hjalp købte jeg en helt ny udløbsventil udover det havde jeg afrenset de forsk. dele i toilettet for kalk og skidt.

Mit problem er nu at rytterne altså de plastic knapper der sidder under knappen for stort og lille skyl sidder for høkt. Når jeg ser på den gamle udløbsventil ser detnud til de er ens men at rytterne bare er justeret lidt ned, men jeg kan ikke finde ud af hvordan og håber på en herind kan hjælpe.

Herudover har jeg fundet ud af at ventilsædet nok skal skiftes hvis jeg kan finde ud af at få cisternen af, da der er et par plastic dimser der er knækket og den ener er en del af det kryds udløbsventilen går ned over.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak, men den beskriver ikke hvordan der skal trykkes for at få dem justeret. Det er lidt af en showstopper for mig :-(
Det et desværre ikke bare at presse rytterne ned. Nogen d er har prøvet det?
Det et desværre ikke bare at presse rytterne ned. Nogen d er har prøvet det?
Det et desværre ikke bare at presse rytterne ned. Nogen d er har prøvet det?
Jeg justerede vores ifø cera, for nogle år siden.
Jeg havde ingen besvær, men det er jo noget plastik skrammel.
Så måske dit går lidt stramt..
Må undskylde for det var "bare" at presse til imens man hold godt fast i bunden af plastic dimsen der holder rytteren ellers vil den klart brække. Tak for godt råd.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis