Plads til at åbne lågen?

Hej
Vores nye køleskab i vores nye køkken passer meget præcist i det hjørne, det står.
Men for at kunne åbne lågen, skal køleskabet stå ud fra væggen, hvilket ser helt dumt ud og fylder ind foran bagdøren.
Findes der en form for skinne, man kan lægge ind i væggen - altså kan man fræse en fordybning i væggen (gipsvæg) og sætte en halvbuet plastskinne el. lign. ind, så lågen kan åbnes mens køleskabet står ind mod væggen - eller har nogen et andet forslag (det er ikke en mulighed at vende køleskabslågen).
Har I erfaringer med gode løsninger?
Kh Naja
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden
Kan du ikke bare trække køleskabet, et par cm ud fra vægen, og så dække mellemrummet, med en liste?
mvh jens
Det er desværre ikke en mulighed, da køleskabet står i et hjørne mellem væg og bagdør. Dvs., hvis jeg rykker det ud fra væggen, dækker det for bagdøren, derfor skal jeg 'rykke væggen' (fræse en rille) hvis det er
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det er et nyt køleskab så få det byttet til et hvor du kan vende lågen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jamen lågen kan sagtens vendes, det giver bare ikke mening ift. hvordan køkkenet er sat sammen.
Egentlig ville jeg bare høre, om nogen kendte til en konkav skinne, man kunne placere i væggen, så den lavede den naturlige indadvendte bue, der kræves for at åbne køleskabslågen den vej. Det er virkelig svært at beskrive
Jeg forestiller mig bare en anordning, der ligner noget hen ad et overskåret nedløbsrør...
En skitse set ovenfra ville måske hjælpe - med markering hvor det er du har udfordringen. Og evt. et link til køleskabet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Indadvendt bue, bagdør og rillefræs. Den er ikke nem. .o)

Skal det forstås sådan at køleskabet står i et hjørne. Og at væggen med bagdøren og væggen du vil fræse fordybning i ikke er den samme. Men udgør de 2 vægge i hjørnet?

Køleskabsdøren må så, når du åbner den, støde ind i væggen med hængselkanten af køleskabslågen! Kan man sige??? :o)

Efter et kik på mit eget køleskab som står på samme måde, (tror jeg), så kan jeg konstatere at mit køleskab sagtens kan åbnes fordi hængslerne er udformet således at lågen forbliver inden for skabssidens begrænsning. !? .o)

Er jeg på rette spor her?
Hvilket mærke er dit køleskab egentlig?
Sitting Bull(!) - det er NETOP sådan, som du beskriver, det hænger sammen. Mit køleskab er bare ikke lige så genialt skruet sammen som dit. Hvilket egentlig er tåbeligt, idet det netop er købt fordi det var en tand smallere end standardudgaverne...

Min kæreste er meget handy og kan sagtens klare fræseriet - det er mere hvordan man efterfølgende stabiliserer?

Der er tale om et Hoover HSC 172X.

Og det er taget i brug, så det kan desværre ikke byttes
Tja.

Det kan ikke være ret meget det skal flyttes væk fra væggen ved køleskabslågens hængselside. Efter brugervejledningens hængselflytningsafsnit at dømme. .o)

Er der kun fordi det vil se dumt ud at køleskabet ikke kan flyttes et par centimeter "væk fra væggen ved køleskabslågens hængselside"?
For ret beset er der vel ikke noget der forhindre det? .o)
Hvor meget står skabet fra væggen nu, samtidig med at du kan åbne køleskabslågen tilstrækkeligt?

Ville lågen kunne åbnes tilstrækkeligt til at hylder og andet trækkes kan trækkes ud, såfremt der blev lavet den rille i "væggen ved køleskabslågens hængselside"
Det vil nok også se lidt sjovt ud, med en indadgående bule i vægen?
Men er det sådan du vil have det lavet, må du jo skrue en forstærkning bag på gips pladen.

Måske kunne muligheden være, at lave gips vægen lidt smallere, så du få de cm. ekstra du mangler
Kan køleskabet ikke bare stå en smule skævt ud fra vægen? Forstået på den måde, at der er helt inde til vægen ved døren, men 2-3 cm ude fra bagvæggen i hjørnet? Så er der plads til både dør og åbning.
Det virker lidt voldsomt, at begynde at lave huller i vægen, men hvis det er det du vil, så er løsningen vel at skære det yderste lag gips væk, og så spartle en runding i revnen? Hvis 13 mm er dybt nok (og der er 2 lag :-) )?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også