Tegkonstruktion

Hej alle

Jeg skal i gang med at bygge et vinkelhus (se tegning) ,
troede at jeg havde styr på fleste ting men fandt ud af i dag at det havde jeg ikke helt
Jeg har fået tilbud fra ringsted spærfabrik på gitterspær, det bliver valm tag ,25 grader
 Men jeg har ikke tænk på det "lille" detalje nemlig det hvor vinkel og resten af huset mødes 
er der ingen væg til at bære spærer. Mit spøgsmål er hvordan løser jeg det? tænke på H jern men
er i tvivl om 10 cm multipladen som skal være bærendevæg kan klare at man ligger et bjælke dèr.
Tænke også på at støbe to søjler som kunne aflaste multiblokke lidt men er det ikke lidt overkill?
Der er også det med højden, så det passer med tagfod , skotrenden.
Er der nogen der har erfaringer og ved hvordan man plejer at gøre ?
Tag er med teglsten.
Huskompaniet har ligge bygget et hus med til og det irriterer mig meget at jeg ikke har tænk på det før så
jeg kunne se hvordan de har lavet det ..
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke finde tegningen. Endnu.

Har du ikke en eneste tekniske rådgiver knyttet til dit projekt?
det kan godt være du har ret ... men nu har jeg fået byggetiladelse uden noget hjælp, har tegnet og beregnet selv det kommunen skal bruge men som sagt troede at havde styr på det meste men  der er altid et eller andet sådan er det
Tag lige en snak med spærfabrikken, om det ikke kan lade sig gøre med at placere et dobbeltspær eller lignende, som det første spær i vinkelbygningen, og så hægte spærene på hovedbygningen på dem med bjælkesko eller lignende.
Det var også min første tanke med en dobbelspæ hvor man så kan sætte de andre spære fast på, på et eller andet måde.
Har snakket lidt med stark, de siger at spærefabrik normalt fremstiller et forstærket spær/bjælke med huler i hvor man så sætter de andre spær i ( ved ikke om jeg har misfostået noget).
Det kan sku`ikke være så svært, der må være et eller andet smart måde at gøre det på, det er ikke første vinkel hus der bliver bygget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis