Hvilken vej skal gulvet lægges?

Hej alle sammen,

Jeg har et spørgsmål inden jeg meget snart skal have lagt nye gulve i en lejlighed jeg har købt. 

1. Hvilken vej skal jeg ligge gulvene? Jeg har læst en del, men har lidt svært ved at finde frem til svaret. Jeg forestiller mig at de skal ligge på langs i stuen, som er 3,5 * 8 meter, dette ville også være i samme retning som lysindfaldet. Eneste grund til at jeg ikke bare gør det, er at jeg har læst at han skal kigge på loftet. Det drejer sig om en lejlighed fra 70'erne, og derfor er der 6 streger i loftet som går på tværs og jeg har også læst at man skal lægge gulvet i samme retning som stregerne i gulvet. Har i nogle råd, eller skal jeg bare ligge dem som jeg vil?

Mvh
Nis
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset at dit loft er sat 'på tværs' så læg gulvet på langs, andet bliver du tosset af at se på.
Du kan lægge de gulvbrædder som du vil!

Der kan fremsiges mange meninger om den sag.

Man kunne sige at brædderne skulle ligge som de gjorde da lejligheden blev bygget.

De seks streger må være samlingerne mellem betonelementerne. Men de er jo ikke særlig dominerende i rummet.

Så helt klart på langs i rummet!
Enig, på langs af rummet.
altid på langs af huset.. jeg ved ikke hvorfor men det er altid det første jeg lægger mærke til

Skrevet af subwoof på 11 feb 2013 20:35
altid på langs af huset.. jeg ved ikke hvorfor men det er altid det første jeg lægger mærke til


Godt man ikke har et vinkelhus

Annonce
Når du skriver på langs, betyder det så bare i den retning hvor stuen er længst?? 
Hvad skal der på gulvet? Klinker, parket, stampet ler??

Ellers kan du jo vælge nogle kvadratiske fliser. Så er bekymringen borte.

Hvis du lægger lange fliser/natursten på f.eks 30*60 vil de gøre rummet kortere og bredere ved at blive lagt på tværs og længere og smallere ved at ligge på langs.
Men det vil være godt at vide, hvad der skal lægges.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

og på langs mener jeg med tagrygningen

i et vinkelhus må det så følge vinklen
Hvad med i en lejlighed?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis