Hjælp til Powermax magnetkontakt ønskes

Hej

Jeg har et Powermax plus alarmsystem, som i det store hele fungerer som det skal.

Jeg har så fået fat i en del magnetkontakter (mct302), hvor jeg gerne vil lave skalsikring på mine vinduer. Det smarte er, at mct302 har en ekstern Indgang, så jeg skulle kunne lave en ekstra dørkontakt med ledning.

Jeg har købt ekstra dørkontakter og har kunne læse mig til, der skal sættes en modstand på sådan en. Derudover er der en switch, som skulle rettes til 'on'.

Det er så gjort, og ved tilslutning og programmering, kan jeg få den trådløse kontakt til at gå, på det vindue den sidder på. Den fortrådede kontakt (både magnet og kontakt), har forbindelse til den trådløse, hvilket jeg kan se, når vinduet åbnes, da den lyser fordi forbindelsen afbrydes. Men alarmen går ikke igang!

Dvs alarmen går igang på den trådløse, men ikke den trådførte.

Er der nogen der kan gennemskue, hvad det er jeg har gjort forkert?

På forhånd tak.

Mvh
Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke sikker på at du kan anvende både den fortråede og den indbyggede reed-kontakt samtidig...

Men prøv evt. At gå i indlæsningsmenuen og indlæs senderen ved at du åbner vinduet med den fortråede kontakt på... Så får vi se.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for hurtigt svar.

Når jeg gør det du skriver, så virker det fint med den fortråede, men ikke på den trådløse - dvs. lige omvendt af før.

Ham jeg købte det af, som er elektriker, sagde at han havde sat masser af dem op,og at det betød man havde 2 zoner på den samme enhed - gad vide om det betyder, at jeg bruge f.eks. Zone 3 og 4' for at få det til at lykkes? Det prøver jeg lige, og vender tilbage.
Det var løsningen :-)

Dvs. 2 separate zoner, men kun 1 trådløs enhed.

Det var dit svar om at åbne vinduet på den trådførte, der var løsningen, så takker mange gange :-)

Mvh
Thomas
Så blev vi også klogere i dag!

Jeg har sat mange af dem op, men aldrig benytter mig af denne løsning

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det er ihvertfald smart til skalsikring af bondehusvinduer, hvor der er 2 åbninger på i vinduet - ellers kunne det godt blive en dyr løsning mht kontakter :-)

Jeg skal iøvrigt have en trådført sirene på også - er der nogle problemer i at gøre det?
Centralen har udgang til sirene. Bemærk den kun trækker 100mA. !!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis