Lamper i troldtekt loft

Vi har købt et hus, hvor der er troldtekt lofter over det hele. Jeg skal have sat nogle lamper op og jeg har prøvet at skrue en krog i loftet, men den sidder meget løst og jeg er ikke sikker på den kan holde lampen.

Skal der bruges rawplugs? og i så fald - er der nogle specielle til troldtekt lofter? Eller er det noget helt andet?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt købe nogle specielle kroge til formålet, men det nemmeste er altså at anbringe lampen ved en samling, der skulle der meget gerne befinde sig en lægte bag ved troltexen.
Onkel Harald har også nogle specielle kroge der vil være velegnede til formålet. Gå ind på www.harald-nyborg.dk og søg på nr. 4342
Der skal så forbores et hul til krogen.
Jamen René det hjælper jo ikke den stakkels mand, hvis fruen nu vil have lampen skal sidde lige der hvor hun peger.
Husk på ! At diskuterer med en kvinde, er som at forsøge at læse avis i stormvejr
Og det er jo netop mit problem at der ikke er en samling der hvor lampen skal hænge
Skrevet af aflaursen på 11 feb 2013 22:22
Og det er jo netop mit problem at der ikke er en samling der hvor lampen skal hænge
Det er jo derfor du blot følger det link jeg har sat ind, så har stormen lagt sig inden du ser dig om.

Annonce
For en gangs skyld er Håndværkeren inde på noget af det rigtige! .o)

Hvis der er plads oppe bag troldtekt-pladen til at de kroge som håndværkeren kan "folde sig ud" så er det vel den rette løsning?

Et check på Troldtekts hjemmeside viser i øvrigt ingen forslag til løsning på problemet! Typisk for et firma der er ude af takt med kundernes væsentligste behov. :o)
Skrevet af Sitting Bull på 12 feb 2013 12:04
For en gangs skyld er Håndværkeren inde på noget af det rigtige! .o) 
  
  

Nå da da
Håndværkeren skrev den 11-02-2013 21:47:05
Hej Håndværker 
Jeg fulgte dit link på Harald Nyborg og søgte på 4342 men det havde intet at gøre med monterings ravplugs eller lign. Til lamper i loftet i troltex plader....men noget om bloklys og hængekøjer 

Jamen René det hjælper jo ikke den stakkels mand, hvis fruen nu vil have lampen skal sidde lige der hvor hun peger.
Husk på ! At diskuterer med en kvinde, er som at forsøge at læse avis i stormvejr

 

Det link er jo skrevet i år 2013.... inkl derfof
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis