Gulvvarme - hvilke muligheder?

Hej.

Vi har et hus fra 1970 som skal have den store tur. Der er ingen bærende vægge, så alle indervægge ryger en tur (bortset fra badeværelserne) for vi vil have gulvvarme i alle rum. (ca. 130 m2 ialt)

Hvilke muligheder har vi?

Jeg havde umiddelbart troet at vi fjerner eksisterende trægulv, graver ca. 60 cm ned, smider isolering osv i og derefter støber gulvvarmen i beton.

Efter en weekend med en tømrermester anbefaler han at vi dropper betonen og lægger gulvvarmen på spånplader, da det er nemmere at lægge og nemmere at regulere varmen.

Hvad er bedst? Hvad kan I anbefale?

og har I evt. en artikkel eller to hvor jeg kan læse om fordele og ulemper?

Glæder mig til at høre gode input.

God dag.
Hej. Vi har et hus fra 1970 som skal have den... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej..

har selv lige lavet gulv med gulv varme.

jeg har fjernet det gamle træ gulv på bjælker
gravet ud så der kan komme

3 cm søgrus 0,4-0,8 mm
2x 1200x600x150 mm iso flamingo købt hus net2trælast til 60kr pr kvm LxBxH
afstans klodser til net 6mm med 150x150 masker og så 20mm 5 lags pex med 300mm mellem rør.

også 12 cm beton i alt. en styrke 20 så den lukker for radon. og 25 mm kant iso.

gulv iso var en G60. hvis du skal havde væg der kommer tryk på så skal nok op på en G80 eller G100 de steder..
så må du selv om du vil bruge vib fri beton eller lægge groft lag og så puds. vib beton kræver at man har et godt øje mål da de lægges ud, rattest til og så juttes. Det er meget levende.

Anlægsstruktør på 7ne år. 
Belægning, Kloak og Fundamenter.

Glad bruger af LSD -
glemte lidt priser )

det koster lidt men din varme økonomi bliver meget bedre. og en god trådløs gulv varme styrring til 5-6 rum koster ca 10.500
gå efter noget der virker og har være på market i nogle år. tog selv en styring fra wavin.

pex rør kan du tage det mærke du vil bare der er ilt barreair og ikke som det yderste. helts en 5 lags.
FX. http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Gulvvarme-NeoTherm--Gulvvarmeroer-pex-20x2mm-Rulle-60-meter-6-bar-95-C-345284.html

iso http://www.net2traelast.dk/pl/Isolering_Polystyren_115.aspx

net kør ud til den nærmeste jern handel, de pris er rimelig ens.

så kommer det som også koster..

beton..
det koster ca. det halv hvis du selv blander og støber det hele med 1 eller 2 medhjælper til at blande og kører ind.. og så skal du finde en god tvangsblander du kan låne.

eller så skal du bestille det færdig blandet. og tag en stærk.. gerne en styrke 20.

Anlægsstruktør på 7ne år. 
Belægning, Kloak og Fundamenter.

Glad bruger af LSD -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis