Gulvvarme døjer med at holde huset varmt

Har renoveret 3 rum i mit hus og lavet gulvvarme i dem.
Men jeg kan ikke rigtig få rumtemperaturen over de 20 grader?
Fremløbs ventilen står på 4 har prøvet at sætte den højere men dette virker ikke.
Pumpen står og svinger fra 10-16w når jeg har kigget til den

Jeg har en Danfoss Shunt og trådløse rumfølere og de står på 20 grader nu. Hvis jeg skruer op for dem til evt 22-23 grader bevirker det bare at pumpen bruger flere w men får ikke mere varme ud af det?

2 af rummene er der trægulv og det sidste er med klinker.


Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan høre for at få noget mere varme på?
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er den fremløbs temperatur ?

Og er det ellers et godt isoleret hus ?
Har lige kigget efter jeg er kommet hjem.

Og fremløbet på shunten er 37 grader
Skrevet af Moverlade på 11 feb 2013 12:31
Fremløbstemperaturen på shunten er 40 grader.
Der er 300 mm isolering i gulv og 150 mm i væggene.
Har du store vindues partier i de rum, hvor det er et problem? Går ud fra at loft er isoleret svarende til gulvet?
Det kunne være, at rummene taber mere varme end du kan tilføre?

Hvad er returtemperaturen fra gulvarmen?
Du kan evt. prøve at skrue op for pumpen og se om det hjælper.

Er det værst / kun et problem når temperaturen er under XX grader uden for?


CanAlt
Nej vil ikke sige at der er store vinduer i de er 140x110 og det er nye bondhus vinduer med varmkant...
Og der er ca 100 mm på loftet men det er 2 plans hus og der er rigeligt med varme på 1 salen. Det er dog radiatorvarme.

Ved ikke hvad returtemperaturen fra gulvvarmen er, kan kun se det på fremløbet.

Det burde pumpen jo selv regulere, da den står og svinger op og ned i W ?

Skal ikke kunne sige om det er værst når der er koldt udenfor. Da jeg har ikke boet i huset så længe, så har ikke været i det når der har været varmt udenfor
Annonce
Måske det kan være luft i systemet der driller, den kan også få en Danfoss Alpha2 cirkulationspumpe til at stå og svinge op og ned i watt forbruget.

mvh jens
Der er automatisk luftudladere, så det burde da ikke være luft ? Eller er der noget jeg har misforstået ang automatisk luftudladere ?
Der kan sagtens ligge luft lommer i gulvvarme slangerne. hvis luften ikke bliver presset helt igennem slangen kommer det aldrig frem til aut udlifteren
Har du sørget for at slangerne er blevet skyllet godt igennen dengang det blev sat til?

Du kan evt prøve at lukke ned for alle kredsene og åbne en enkelt for at se om du kan presse varmen igennem, og muligvis luften også. ellers ville jeg i første omgang prøve at få skyllet systemet igennen..

Hvor store er rummene som du har lagt gulvvarme i, det mere mht længden på slangerne, og evt indregulering?..
Okay, der kan man bare se, har også skyllet slangerne godt igennem inden de blev momteret på shunten.


Lukke hver kreds fra, hvordan skal jeg gøre det ?

Det er stue på 18 kvm, spisestue på 14 kvm og entre på 3 kvm... Kan dog ikke huske hvor lange slangerne er, så skal jeg til at lede efter parpirene
hvis rummene ikke er større er der formentlig ikke brugt mere end ca 62-65m på stuen, 48-50 på spisestue og en 10-12m på jeres entre.. det var mere hvis de var oppe omkring max længde som er omkring 120m, så kan det godt drille lidt...

dit varmebehov burde ikke være specielt højt med de isolerings tykkelser du snakker om, så sys at det lyder lidt underligt at der ikke er varme nok..

Har du undersøgt hvad dit træ gulv er godkendt til mht temperature fra gulvvarmen?
Tænker at det måske er en mulighed at hæve fremløbs temperaturen. Umiddelbart burde 35-40 grader bare være mere end rigeligt.

nede på fordeler rørene, hvis du piller telestaterne af, sidder der en messing "tap", fuldstændig som hvis du piller følerhovedet af din radiator. Hvis du smider en strips om fordelerrører henover tappen så den forbliver i bunden, altså i lukket tilstand, så lukker du for kredsen.
Mener også at man kan dreje på kransen på telestaten, men det er dog noget tid siden jeg sidst har rodet med det.

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis