Gløderør på vw Passat 1,9 TDI

Hejsa,

Jeg har en Vw Passat 1,9 TDI årg. 99 med en 90 Hk AHU motor. På de kolde dage tager det op til en halv time før den har opnået drift temperatur. Jeg har erfaret at der på den ene af manifolderne til kølevandet er monteret 3 stk gløderør til at hjælpe med at opvarme kølevandet.

Jeg har målt på disse, og erfaret at de ikke får spænding selvom motoren er kold. disse 3 gløderør er forsynet fra et arbejdsrelæ der får et startsignal fra motor computeren. For at teste systemet har jeg prøvet at pille styreledningen mellem computeren og arbejdsrelæet af, og har så sendt en + ind på arbejdsrelæet. relæet trækker nu fint, og gløderørerne varmer vandet op. Konklusionen må jo være at computeren mangler en eller anden betingelse for at den vil starte hjælpevarmen. er der nogen der har erfaring med dette problem ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Goddag Elfreak, tror nok det er styret af Generatoren og varmer kun når motoren er igang , tror også at der sidder en sikring , som der gør på Gløderør til koldstart. men et eldiagram ville nok hjælpe dig .VW diagnose kan fejludlæse denne fejl,og hjælpe dig med at rette den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis