makita gipsskruemaskine / skrueautomat - skruer sidder ikke helt i..??

Hej Folkens!

Jeg har købt en makita gipsskruemaskine på 18V 

http://images.toolstop.co.uk/product/c55e5abbe6be14197877253bf46c4eed.jpg

I går satte jeg mig for at bygge en væg med stållægter (95mm tykke).

Men i 9 ud af 10 tilfælde, kan den ikke skrue skruerne ordentligt i. Det er som om at den laver hullet i stållægten for stort når skruen ryger i og så får den ikke ordentligt fat..

hvis jeg bruger en alm skruemaskine til at forsøge at skrue dem i det sidste stykke, kan jeg høre at de bare kører rundt i hullet uden at trække sig selv længere ind (de sidder dog fast i stållægten, det kan jeg høre..)




Hvad kan grunden være?
hvis jeg bare bruger en alm skruemaskine til at skrue dem i, virker det uden problemer..

nogle erfaringer?

på forhånd tak!

/cs

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det almindelige gipsplader du skruer i...?
Jeps - jeg skilte autoføderdelen ad og samlede den igen - og nu virker den :-)

tak for din tid, René :-)

/cs

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Silikonespray kan også anbefales hvis den begynder igen...
Jamen der sidder da en dybderegulator hvor man ganske enkelt indstiller hvor dybt skruen skal gå, der er endda en indikator der viser hvilken vej der skal skrues for at regulere de iskruede skruer ind i tilpas dybte (ikke igennem gipspladens papirmembran.
Undskyld men det må tømrermesteren vel også vide?

Når jeg selv sætter gips op - som regel to lag, men alt efter behov så er det yderste lag altid med trykket kant da det giver den mest usynlige samling over tid, Det foregår med sandspartel og en spartel der er så tilpas bred at den rækker tilpas ud over spartel bredden i pladesamlingerne jeg spartler af tre gange fordi sandspartelen synker lidt når det tørrer men efter tre gange og lidt slibning er spartel-fordybningen fyldt pænt op og dermed usynlig - selv i sidelys. Efter første spartling trykker jeg et fiberbånd beregnet til formålet ind i den våde spartelmasse - det kan også fås med en selvklæbende side der tapes hen over samlingerne før der spartles og det er nok lidt nemmere at bruge som nybegynder, men det er nu rimeligt nemt med den type der trykkes fast i første lag spartel-bane.

Når der bruges stållægter, er det en god ide at starte med at sætte første lag op fra den side hvor lægten er lukket u det fikserer lægternes flapper på de lægter bag pladesamlinger så der ikke er risiko for at skruerne skubber flapperne ind når når de drønes ind i den side hvor lægten er åben først.
Håber jeg er til at forstå - ved godt jeg har det med at formulere mig noget tåget ind imellem.
Min erfaringer er som Koluda at den skal smøres reglmæssigt under opsætning af gips ellers begynder den hurtigt af gå dårligt. Så den kræver kærlighed Men skide godt stykke værktøj!

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du har helt ret Lunoe; det er et skide godt stykke værktøj - vel nok en af de bedst fungerende gipsskrue maskiner på markedet. Jeg er bestemt glad for min men - som mennesker flest; fungerer den bedst ved kærlig opmærksomhed.
Min egen erfaring er, at man skal passe noget på med at snøre de mange bevægelige dele med en olie der klæber snavs fast omkring alle de bevægelige dele jeg tror navnlig det fibertandhjuls system der skal drive skruebåndet frem til næste skrue er sårbar hvis jeg endelig smører det, har jeg haft held med at give det lidt talkum eller ruco låseolie, men endelig ikke for neget. Jeg foretrækker at gå automatikken lidt oftere igennem ved at skille det lidt ad, hvad der er ret enkelt så jeg kan komme til at rense de bevægelige dele godt igennem og evt, smøre de bevægelige dele detaljeret, det tager faktisk ikke så lang tid og tiden hentes hurtigt ind når maskinen skruer masser af kvadratmeter op uden problemer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også