BLOP BLOP det vælter op med luft fra afløbene!!!

Vi er ved at blive sindssyge..

Se vedlagte tegning for afløbene.

Der var forstoppelse i vores afløb.
Der kom en spulemand og spulede det rent, og fjernede en del skidt fra spulebrønden uden for huset.

Efter det er det begyndt at boble helt vildt i lokumment og i køkkenvasken. Det er en temmelig kraftig lyd og det er døgnet rundt.

Hvor i alverden kan den luft komme fra og hvad kan problemet være?

(Har hældt samarin i uden resultat )
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den med samarinen tror jeg ikke rigtig på. Det siges godt nok at kurere en boblende mave, meen?
Nå, seriøst, for at starte et sted. Hvad sker der hvis I fjerner låget på spulebrønden og så holder øje med brønden og installationerne.

mvh

 varmetossen

Ring til Slam-Åge igen.
Det er ikke helt spulet igennem.

Prøv evt med en "Svupper" "kamelkys" eller hvad det hedder på Fyn....

Det kan muligvis hjælpe, men ellers må "Lorte- Åge" komme igen.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Har I prøvet at hælde en spand vand så hurtigt som muligt igennem både i toilet og vask. Der må jo være noget i den streng der driller.
Ellers må det blive de foregående svar der gælder.

mvh

 varmetossen

Der burde ikke stå vand i spulebrønden!

Og det burde heller ikke boble i installationsgenstandene! :o)(

Hvis der står vand i spulebrønden må det betyde at der er et eller andet stop frem til den første offentlige brønd, (ved hushjørnet)

Og det er nok derfor at det stadig bobler i div. vaske.

Det virker lidt mærkeligt at strækningen fra spulebrønden til den første offentlige kloak ikke blev renset??? Men spulemanden mente måske at strækningen var OK?

Hvis brønden ved hushjørnet ligger på din grund er det i øvrigt ikke en offentligkloak/-brønd???

Hvor gamle er kloakledningerne og brønde, plast eller beton osv.? Der kan jo være et brud et eller andet sted!
Annonce
Brønde og rør er ca 5-6 år gamle, da septik tanken blev nedlagt og vi blev sluttet til den offentlige kloak.

Jeg har en mistanke om, at ham der lavede vores tilslutning til den offentlige har lavet et for skarpt knæk fra spulebrønden og til den ledning, der ligger langs huset.
Kan det mon være det?
Og ja, jeg vil prøve at få Bruno-Ole til at spule fra spulebrønden til den offentlige brønd (som ligger i kanten af vores grund med vores tilladelse).
Netop.
Bortset fra at altså er smartere at spule imod faldretningen! :o)

Nu ser den første bøjning efter spulebrønden forhåbentlig ikke sådan ud i virkeligheden. Hvis det er tilfældet er det en klar fejl. Som er omfattet af kloakmesterens "mangelansvar" (garanti). Som dog kun løber i 5 år!
PS. Det er muligt at "Spule-Åge" pr. erfaring eller fornemmelse kan "mærke" hvor skarp den første bøjning efter spulebrønden egentlig er!

Som minimum skal en 90 gr. retningsændring af rørene udføres af 2 stk. 45 gr. bøjninger. Og det skulle faktisk undre mig meget om den ikke osse er det i dit tilfælde!
Nej min tegning er meget improvisatorisk.
Tak for al hjælpen, jeg tjekker videre i morgen.
Er der ikke en udluftning nogle steder ? Jeg havde et lignende problem da vi overtog vores hus. Det viste sig at da den forige ejer havde skiftet taget på huset havde han lige manglet en taghætte for at få tingene til at gå op.. han havde så droppet at føre udluftningen igennem taget, og havde monteret en prop i den isteddet. efter at denne var etableret igen, har det hele fungeret upåklageligt lige siden.

Kunne det tænkes at dervar sådant en udluftning, og at den var blevet tilstoppet under rensningen ?

Det skal lige understreges at jeg ikke er Aut. kloakmester eller i nærheden af det :-)

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis