"Soflæsk"

Hej med jer.

Jeg står og skal bruge noget vinylbeklædning indvendt i min båd. Det såkaldte "Soflæsk".

Jeg har prøvet, at "Google" på det men finder det desværre ikke. Har nogen af jer et link til 
eh forhandler ?

Mvh.
"Holmeren"


holmeren

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kig hos mmc.dk ideres katalog side 145 under "vægbeklædning"


mvh per

Med venlig hilsen Per.
Tak for det, Per.

Mvh.
Gunnar.

holmeren

det er billigere hos holbæk bådcenter  eller hellers

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Et tillægsspørgsmål. Den nye beklædning skal limes op på krydsfinerplade og som kantafslutning har jeg købt sådan en U-liste som man skal støde ind over kanten. Jeg har ikke haft succes med afklipning af hjørnerne i 45º smig da metalindlægget i listen deformeres. Jeg har brugt en listesaks til afklipning; men er der nogen af jer der har en bedre metode til afklipning ?

holmeren

Jeg har googlet lidt på priserne jeg gav på materialer hos Masnedø. Hos Masnedø betalte jeg 160 kr. mtr. for beklædningen og 448 kr. for 3 ltr. Cascoflex. Hos andre forhandlere har jeg fundet samme varer til henholdsvis 116 kr. mtr. for beklædning og 343 kr. for 3 ltr. Cascoflex. Jeg fandt også prisen for en 1 ltr. Cascoflex. Billigste var 86 kr., hvor prisen for, at transportere sådan en fyr til Falster åbentbart er 100 kr., idet Masnedø forlanger 187 kr. for en sådan. Det synes jeg ærligt talt er en temmelig stor prisforskel; men sådan er livet, de kloge narrer de mindre kloge ;o))

holmeren

Den liste du skal have udover er det gummi med metal clips indlæg i ??
skær den evt med en nedstryger med fintannet klinge på

Tror forøvrigt der er forskel på tykkelserne af det vinyl,deraf prisforskellen

Limede det selv i min tidligere båd , købte det hos Hellers sammen med limen

Regner med det osse skal i min nuværende båd hvis tiden tilader det inden søsætningen

Tim  
 
Hej Svalebo.

Ja, det er med metalclips. Jeg fandt på, at bruge en lille vinkelsliber med en tynd skæreskive. Jeg satte så listen på et stykke rest fra krydsfinèren og skar så stille og roligt igennem. På forsiden blev det et fint snit, på bagsiden hang der brændte rester af gummiet; men dem kunne jeg renskære med en skarp hobbykniv. Det blev en acceptabel løsning; men ellers tak.

Mvh.
Holmeren.

holmeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis