Garagegulv - betongulv på betongulv - fugtspærre?

Hej alle,

Beskrivelse af mit projekt: Jeg er igang med at udvide min eksisterende garage til en dobbelt garage og har bestilt en 5 meter bred port til mit skønne projekt. Garagen ender med at blive på 50 m2 men jeg vil dele den i 2 rum så jeg har mulighed for at opvarme området hvor bilerne er placeret. Bagrummet som ikke skal opvarmes vil jeg vil bruge til trailer og lager. Gulvet der er opbygget på sand og derefter mursten og til sidst 5 cm. beton. Jeg tænker at jeg ikke vil bryde dette fine gulv op. men lægge en fugt(damp)spærre ovenpå og derefter rionet og 8 cm. IBF støbesand blandet med 4:1 cement.

Men er det dumt at indlægge en fugtspærre? Gulvet vil jo aldrig blive belastet af biler og det er jo blot for at undgå opstigende fugt fra vores våde lerjord.

I selve garagen vil jeg tage skridtet fuldt ud og hugge det fine gamle gulv op og smide 150 mm. flamingo, rionet og 10 cm. IBF støbesand blandet med 4:1 cement. Jeg overvejer stadig at købe klinker til de 30 m2 hvor bilerne skal holde, men måske sparer jeg dette og prøver en god betonmaling eller 2 komponent betonmaling.

Jeg har dog en kammerat som netop har malet med 2 komponent maling og det skaller altså irriterende af og ser ikke pænt ud.

Men hvad mener I om plastic (fugtspærre) mellem 2 betonlag???

Jeg ser frem til at høre fra jer 

kh

Henrik fra Herning

PS: har netop kørt 10 m3 IBF sand ind på trillebør og har købt mig en 140 liters blander. Jeg vil leje en tvangsblander den dag den store støbning skal foregå, men først sokler når frosten engang forsvinder.....

Hundefar

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være ekspert, vil jeg da mene at en fugtspærre er en fin ide.
Tak for dit svar.... det var også min tanke......? Men ved at ligge en fugtspærre direkte ovenpå gammel beton får jeg jo absolut ingen vedhæftning, men det kan vel også være lige meget når jeg istedet får en 20 m2 x 8 cm betonflise støbt ovenpå 

Hundefar

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, den gør da ingen skade som sådan, så skulle ikke give problemer.

Jeg ville lægge klinker frem for betonmaling, hvis du har lysten til det, det ser meget pænere ud...
Jeg overvejer faktisk klinker....men lidt dyrt. Jeg så at Bauhaus havde rest klinker til 49,- pr. m2 og eftersom det kun er de 30 m2 til bilerne der skal isoleres og evt have klinker vil jeg overveje om ikke det var de 5000,- værd en gang for alle. Hvis man er forsigtig med donkraft og værktøj tror jeg nu sagtens det kan holde. Man kunne jo rulle et persisk tæppe ud når det drejer sig om større reparationer 

Hundefar

Hvis det var mig ville jeg helt sikkeret smide nogle klinker på, personligt syntes jeg det ser meget pænere ud, og tror også det holder bedre, med mindre at du smører noget 2 komponent epoxy på, men det er ikke særligt sundt, og i mine øjne IKKE gds arbejde.

 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
Nu må jeg altså lige på banen epoxy skaller altså kun af hvis man ikke har gjort forarbejdet ordentligt, og så fås det også i en vandig udgave hvis det er.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også