Efter vask lugter tøjet surt?

Hej Lav det selv folk.

Min kone er begyndt at brokke sig over at tøjet lugter surt efter vask, men jeg er helt på bar bund med hvad årsagen kan være til dette. Nogen gode bud?
Hej Lav det selv folk. Min kone er begyndt at... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
problemet er nogen gange ikke vaskemaskinen.

nogen mennesker har simpelthen bare en lugt, der gør at de lugter surt. så tøjet er ødelagt for evigt

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Håber ikke dette er tilfældet

Skal dog siges at den anden havde vasket tøj i 5 år uden problemet, så jeg tror desværre den var ramt af nogle alge eller anden form for infektion - Tøjet lugtede af akvarie
okay, :-) min far og hans kone, plus hendes søn, vasker i samme maskinen. men sønnens tøj lugter altid af sur sved. imens deres lugter rent.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Husk at lade lågen være åben efter endt vask, da det ellers kommer til at lugte fælt.
Hehe nu har jeg også fået problemet med den nye vaskemaskine.... gad vide om mit vaskerum/udehus skal tjekkes efter
Vaskemaskinens gummiring og låge skal rengøres jævnligt og der bør køres en kogevask jævnligt, for at slå bakterier ihjel.. Koldtvands-vaskemidler tager dem ikke.

Yderligere kan der med fordel køres en maskinrens hver 2. måned med hexofosfat + 90°C vask, efterfulgt af lidt klorholdigt maskinopvaskepulver eller maskinopvasketab + 90°C vask.

Husk at lade sæbeskuffe og låge stå åben når maskinen ikke er i brug, så maskinen kan tørre.

Angående Malerens indlæg, kan sønnens tøj formentligt ikke tåle så varm vask eller også kan det være lavet af kunststof, som let kommer til at lugte. Det kan afhjælpes ved at lægge det i blød nogle timer, i Rodalon-vand,- bare en hættefuld til 5 ltr.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også