billige led dioder hvor købes de

hej jeg skal bruge nogle billige led dioder, til en lampe jeg vil lave. hvor finder jeg dem billigst på nettet. valget skyldes de fylder ganske lidt og de ikke afgiver megen varme. jeg er ligeglad  med om det er en dansk side eller ebay eller amazon. om det er  fra england, tyskland eller andre eu lande. de skal blot væe lovlige i dk og billige. de skal ikke som sådan lyse meget op. de skal sidde på en bagplade hvorpå der er nogle rør der når frem og holder en glasplade med udsmykning. ideen er glaspladen i dagstimerne er et billede i sig selv, men om aftenen kan fungere som en lampe/ billede altså et oplyst billede nærmest.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det være enkelte dioder, du selv lodder sammen og forbinder med en strømforsyning? Eller en færdig pære, som kan tilsluttes direkte til 230V? Hvad med størrelse? Krav til lyskvallitet? Hvor stor er glaspladen? Skal der lyses bagfra eller fra siden? Kort sagt: Flere detaljer!
Skal det være enkelte dioder, du selv lodder sammen og forbinder med en strømforsyning? Eller en færdig pære, som kan tilsluttes direkte til 230V? enten bånd der blot tilsluttes transformator eller direkte til 230.


Hvad med størrelse? Krav til lyskvallitet? Hvor stor er glaspladen? Skal der lyses bagfra eller fra siden? Kort sagt: Flere detaljer!

lyset vil sidde på en bagplade og glaspladen være foran, så det er bagfra. pladen måler ca 50*50 cm så det skal være mindre eller samme mål bånd fåes f.eks til 50 cm. har set et færdigt sæt med bånd og diode til 100kr, men vil gerne undersøge om det kan gøres billigere endnu. krav til lyskvalitet er svær. men som skrevet så er det jo ikke ment som primær lyskilde, men mere en slags hyggebelysning der kan lyse op bag eller gennem glasplade afhængig af om den laves i transparent eller gennemfarvet glas.
Hvis du har set det til 100 kr. , hvorfor så ikke bare købe det?

Skal du købe over nettet kommer der fragt på. LED bånd koster ikke alverden og kan købes i HN eller fx Bilka.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

prøv hos vejle rc

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Der er osse www.trenden.dk.

Eller www.elektronik-lavpris.dk

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Eller www. elextra.dk

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Ved godt at denne tråd er af ældre dato, men har selv købt disse og de er helt fine/billige. (100 stk. dioder til 27 kr)

Link: http://www.miniinthebox.com/da/5mm-roed-lysdiode-monteret-led-lamper-100-stykker-en-pakke_p320353.html?pos=ultimately_buy_12
okay anders og derfra??? tænker de jo er løse så der skal ledning og transformer til
Hvis du er lidt fingernem, så er det bare at skaffe en masse lampeledning, en loddekolbe og en transformer (fra eks. en gammel radio)

- Så skal du bare serie forbinde dem, indtil du er oppe på de volt du har tænkt dig at påføre dem.
Så laver du de ønskede antal rækker med led dioder og til sidst parallel forbinder du bare de ønskede antal rækker.

(forudsætter selvfølgelig at den valgte transformer kan klare den belastning)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis