Elscooter stopper, kører igen efter kort pause. Fejl?

Fejl ved elscooter.

Trehjulet elscooter. Sidste 5år kørt jævnligt, stået under halvtag, tilsluttet oplader. Nye batterier 1 gang. Ikke vedligeholdt, rengjort eller lign.

For et par år siden kørte en cyklist frontalt ind i den. Noget ved styret blev bøjet, men blev bøjet tilbage igen. Elscooteren kørte videre.

Nu er følgende fejl opstået:

Nogle gange stopper den efter kort kørsel. Efter et par min kan den køre igen. Dette kan gentage sig flere gange. Andre gange kører den ture uden disse stop.

Nogle der kan henvise til en hjemmeside, der viser, hvordan man laver et servicetjek af en elscooter, eller kan skrive, hvordan man gør?

Hvad kan fejlen være?

Tak.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kaldes en periodisk fejl, og har sansynligvis noget med elektronikken at gører. Om det er noget du kan måle dig frem til ved jeg ikke, måske var det en bedre ide at lade en fagmand tjekke den igennem.
Hvad er det for en ? mærke, model osv.

i øvrigt er det første der springer mig i øjnene :

Sidste 5år kørt jævnligt .......   Ikke vedligeholdt, rengjort eller lign.

- 5 år uden vedl. eller rengøring ? hvorfor ?

Hvis den har kørt jævnligt, og uden problemer i nogle år efter sammenstødet, er det ikke sætlig sansynligt,at sammenstødet er den direkte årsag til fejlen..

Har du tjekket, om det er noget kontakt eller noget, til gas håndtaget, der er slidt ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis